• Day 11

Den desátý - přesun do 4500m Thorong Ped

September 17, 2018 in Nepal ⋅ ☀️ 2 °C

Další den se probouzíme a přesouváme se do další destinace Thorong Camp, cesta trvá asi 4 hodinky, je klidná a mírná. Pomalu se aklimatizujeme a mne už je lépe a tak si šlapeme, fotíme se a užíváme si hory. Víme, že už další den nás čeká náročnější trek nahoru a nebude to asi sranda. Všude je krásně vystupují hory a ledovce a svítí sluníčko, což si po předchozím dni užíváme.

Na ubykaci dorazíme kolem oběda a hned dodtávéme oběd - dhal a rýži, brambory, klasika hor. Dostáváme pokoje a jdeme se ubytovat, tentokrát dostáváme o něco horší pokoje, ale je třeba to prostě neřešit. Dokonce jsme potkali i yaky (místní horská zvířátka).

Po odpočinku se část vydala na menší výšlap, což nás mělo čekat zítra jako 1/3 cesty, tak ne všichni jsme to šli. Zustala jsem dole. Pili jsme čaj, hráli hry a nabírali síly. K večeři jsme dostali informace, že bude vege burger (v horách se nesmí jíst maso, zvířata tu uctívají, takže u gumové medvídky jsme měli nechat doma).

Na večeři jsme opravdu burger dostali a byl maxi rozměrů - placka byla jako kapustový karbanátek a houska nasládlá, ale dobrá. K tomu česneková polévka a teda česnek tak opravdu byl cítit 🥣 🙂.

Po ní jsme vyčistili zoubky a šup na kutě. Čekalo nás vstáváni ve 3 hodiny. Nutno říct, že na horách a celkově v Nepálu se vstává brzy a den tu začinal kolem 6 hodiny ráno a spát chodíme tak 20-21, at naspíme aspoň 6-7 hodin a máme energii na další dny.