• Day 20

Den 18 - Chitwan - den první

September 26, 2018 in Nepal ⋅ ⛅ 31 °C

Další den ráno vstáváme v 5:30, abychom byli v 6 u našeho průvodce džunglí. Včas tam sice jsme, ale je problém s lístky. Prý vykradli kancelář a teď to řeší policie. Tak čekáme, prý si máme zatím dát čaj. Pijeme a pořád nic, tak že nás vezmou na procházku kolem řeky, po hodině a půl čekání a procházky nic. Máme si dát snídani, tak trpchu rezignujeme, vypadá to jak obchodní trik a tak mizíme k nám na hotel na snídani. Její příprava trvá hodinu, klasika :D pulku surovin jedou nakoupit tak se to protáhne.

Pak už konečně frčíme do džungle jeepem. Je to sranda, 2,5 hodiny brázdíme cesty a hledáme obyvatele. Podaří se nám vidět (dva typy) 🦌,🦏,🐊,🐕 (liška) a spoustu ptáků. Bylo to fajn. I to pěkně kolébalo a to vedeo nás nějak unavuje. Po projíždce jsme frčeli na oběd, zase k nám na hotel, už jsme měli představu jak vaří tak byla volba jasná. A po obídku jsme dali trochu odpočinek a v 15 hodin šup na lodičky. Hned jak jsme přišli k vodě jsme viděli 🐊, což nás trochu znepokojilo a do loděk, které vypadaly, že je vytesali z klády a moc toho nevydrží se nám nechtělo 😂, ale jsme odvážní a tak jsme vypluli vstříct novému dobrodružství. Cesta hezky plynula a potkali jsme zase pár ptáků, viděli koupat se krávy a dalšího 🐊.

Po přibližně 40ti minutách jsme byli u cíle. Rozdělili jsme se na 2 menší skupiny a vyrazili s průvodci po džungly. Oblečeni složené z kraťasů, tílek a sandálí sice tedy tmavé barvy, ale i tak, nebylo úplně vhodné, průvodci to zjistili taky až celkem pozdě (ale u nepálců se není čemu divit 😀). Ale nedalo se nic dělat a vydali jsme se na cestu.

Drali jsme se křovím a trávou a ano, dlouhé kalhoty, dlouhé triko a klobouk by se hodil. Skupina má vždy 2 průvodce - seniora, co má licenci provázet a juniora, co se zaucuje. U nasi skupinky ro vypadalo, že jsou oba zkušení dost. Což nás uklidňovalo :D vlastně celkem se šlo v pohodě. Člověk si moc neuvědomoval nástrahy džungle. Ani po tom co nám dali přednášku, jak se chovat v případě potřeby a vyjmenovali nám 8 druhů nejnebezpečnějších zvířat zde. Až do chvíle, kdy se něco šustlo v křoví a viděli jsme tmavý flek vypadající jak gorila, byl to medvěd viz obrázek, který jsme našli až potom, ale i tak jsme měli docela dost strach. Druhá skupina nám to pak nevěřila, ale my už jsme byli ostražitější a je pravda, že nás to poznamenalo :D když jsme odcházeli z jedné vyhlídkové věže a napravo u řeky měli krokodýla, který už tam byl na cestě na vež, tak se najednou někdo otočil a křičel běžte, bežte a rychle, nevěděli jsme proč, ale měli strach a tak frčeli na věž, schody brali po dvou a skoro se ušlapali. Ve finále jsme zjistili, že to byl planý poplach, akorát někdo z věže nás volal, že jsou vidět nosorožci. Stala se z toho pak večer vtipná historka. Od věže už nás čekala jen krátká cesta k řece, kde nás převezla lodička a hura se dat do kupy po výletě a na večeři a pivo, bylo třeba to spláchnout.

Na večeři jsme šli do krámku vedle od obchodu, kde nám dělali prohlídku po okolí. Všichni jsme si dali véču složenou z momo knedlíčků, čínské polévky, spring rolls a smažených nudlí. Byl to veselý večer a s místními jsme se dobře pobavili. Byla jsem překvapená, že dobře umí anglicky a i starší lidé. Asi už je to turistické místo, tak je to třeba. Ve 22 hodin nás poprosili, abychom se přesunuli, že se nesmi moc juchařit, protože vedle jsou vojáci a armádní objekt. Čekal nás volnější den, tak jsme jěstě poseděli na zahradě u ubytování a pak postupnem a pomalu do hajan.