• Day 22

Den 21 - letíme dom

September 28, 2018 in Nepal ⋅ ⛅ 32 °C

Letíme domů.... vstáváme před šestou hodinou. V 6:15 nás nabírá taxi za 500R a frčíme na letiště. Cesta je hladká a řidič příjemný. Měníme ještem pár dolarů, včera už bylo všude zavřeno a tak jsme měli smůlu. Tím, že se opozdil bus o cca 4 hodiny jsme si vlastně pořádně poslední večer neužili. Vyčerpaní jsme balili a pak padli za vlast jak se říká :D

Letiště mají v KTM malé, ale příjemné. U check-inu si můžete koupit kávu za 250R, kokosové sušenky na 100R, tak snídáme. Odbavení bylo rychlé. Zabalená zavazadla ve folii (500R/ks) vypadala menší než když sem jela :D z mých 20kg je 19,5kg :D evidentně Matějova bunda a polštář vážili přesně takhle :D. Vlastík má 12 kg a měl 11 kg, trochu se ty váhy rozložily jinak, ale i tak jsme na tom dobře a dost stejně a to vezeme dárečky. Každý máme mít 30 kg, tak je to fajn. Jsme skromní 😀 příště tam přidám ještě pohory 👟👠.

Pri kontrole jsme rozděleny na muže a ženy, kontrola probíhá odděleně a ještě vám při kontrole dají do boarding pasu razítko o kontrole. Na kazdem vstupu, uz od zacatku vstupu na letiste chteji videt kam letite a kontroluji letenky či informace o letenkách. Komtrolují nejen tašky, ale prohmatávají i vás. Na displeji o odletech mají lety za celý den až do 02:10 ráno, jak praktické, když letíte v 9:40 ráno a čekáte než se to celé projde :)

Nasedáme na let směr Dubai, letíme s Flydubi Boeing 737-800, sedíme na konci letadla u okénka a máme celou sedačku pro sebe. Paráda. Čeká nás 4 hodinový let, zásobeni sušenkami a vodou jsme připraveni. Asi dostaneme i něco k snědku, tak snad to bude lepší jak na cestě sem. Vyrážíme na čas. Vlasta má Flydubai jak evropské Ryanair 😂. Jen s tím rozdílem, že když letíte s Emiratama, tak dostanete jídlo. Zbytek má smůlu a 4,5 hodiny je o hladu a bez pití. Dostáváme bramboru plněnou květákem, brokolicí a sýrem, k tomu dvě bramborové placky s kukuřicí, žampiony a rajčatovo paprikovou směs. Chutná to fakt dobře. O proti minulé zkušenosti, kdy se to vůbec nedalo jíst je to příjemná změna. Nejaou tu obrazovky a tak si čteme, doplňujeme informace do příspěvků, ale spát se nám nechce. Přilétáme do Dubaje ve 12:30 místního času (9:51 ČR) čeká nás přestup na terminál 1. Máme na to 3 hodiny, ale přestup z terminálu 3 je poměrně dlouhý, tak to vyjde akorát.

Na letišti obcházíme obchůdky a vytvářím nátlak, mám hlad. Nakonec jíme v ROOTS něco jako KFC. Drahota, ale ňamka. Hranolky jsou hrozně tenoučké a maso čouhá přes celý burger. No kam se fast foody u nás hrabou.

Další nádhera co nás dopraví do rodné hroudy je boeing 777-300ER, letadlo je dost prázdné a tak se cestující postupně rozesazují po volných místech. Cesta s emiráty je příjemná, koukáme na filmy, popíjime akorát mne se od Dubaje nedaří, stihla jsem ztratit průvodce, rozlít ďzus do kapsy sedačky a polít nás červeným vínem, turbulence za to nemohli :/ cesta trvá 5,5 hodiny a hlavním pilotem je Slovák. K jídlu dostáváme stroghanow se zelninou a těstovinami, mangovou pěnu, zeleninový salatek a housku. Prostě pohoda v oblacích.

Přistáváme v 19:45, teplota venku 12C, hruza, moc se nám do toho teda nechce. Jsme vyhřátl a tak to bude asi těžší si zvykat. Zlatý Thorong La Pass 😀.