Chachani

August 12, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 3 °C

Efter Colca havde vi en kort dag i Arequipa, for den næste tur var allerede booket. Camilla tog chancen med maven, og vi begav os afsted for at bestige en vulkan...

Efter en bumlet køretur, spændte vi vores tasker på ryggen - denne gang med telt og det hele. Vi var en gruppe på 5 + 1 guide der skulle afsted.

En kort tur senere, og vi ankom til basecampen. Denne lå i ca 5200 meter over havet, og det var absolut til at mærke. Der skulle ganske lidt til at miste vejret, og en hovedpine trykkede ret så kraftigt.
    Camilla var hårdest ramt, og maven begyndte at drille igen.
    Det meste af aftenen gik med at forsøge at aklimatisere os, så vi var klar til turen mod toppen "dagen" efter der skulle starte kl. 00.30.

Desværre lykkedes det ikke for Camilla at komme nok ovenpå til at turde begive sig ud på turen, og hun måtte i stedet ligge i teltet mens vi andre begav os afsted.

Selve turen op var hård, utrolig hård. Tror aldrig jeg har været så presset før. Vi gik i 5 timer, op af en kraftig stigning, i bælgravende mørke, alt imens vi kæmpede med vejrtrækningen.
    Men vi nåede toppen, 6070 meter over havet, og dette lige i tid til at se solen stå op.

Fantastisk udsigt, og en fed fornemmelse i kroppen. Men jeg var næsten for smadret til at nyde det fuldt ud.

Turen ned gik derimod ganske let, vi tumlede nærmest ned af samme skråning som vi få timer før kæmpede os op af.

Tilbage i lejren var en stadig meget afkræftet Camilla. Vi pakkede sammen teltet og det hele ned, og begav os tilbage mod vores lift til Arequipa.