dinsdag 23 augustus

August 23, 2016 in Greece ⋅ 🌙 28 °C

Dinsdag is het erg warm, na het ontbijt op de scooter naar de haven en op zoek naar een haaknaald 3.5. Dat was wel even zweten maar toch gelukt, daarna op een terrasje een koel glaasje drinken. Bij het drankje wordt ook een fles koud water geserveerd, ook die wordt gretig naar binnen gewerkt.

Maandagavond kwamen we bij het kerkje ene Martha tegen. Zij legde ons uit wat er te doen was, het is 8 dagen na Maria Hemelvaart en op deze dag zou de begrafenis van Maria herdacht worden? Het is dus dat de Grieks orthodoxen net als de Rooms-katholieken aan Maria verering doen.
    Deze Martha is o.i. prettig gestoord, na veel heen en weer gepraat haalt ze potjes of vaasjes uit haar tas met een takje van een olijfboom, dit geeft ze aan ons, maar we mogen nu een wens doen want dit vaasje brengt geluk. Het was een gift maar moeten wel € 5.00 betalen.
    Wij hebben beloofd dit geld aan Katerina (haar vriendin, die echt niet) te doen, en ja hoor vanavond kwam ze langs om het geld op te halen.
    Grappige ontmoeting maar vanaf nu gaan we Martha ontwijken. Het liedje van E&R. 'Martha Martha leg je bezem neer kwam steeds in ons op.

Vanmiddag kwam bewolking opzetten en daardoor was de temperatuur wat dragelijker en ook het zwemmen in de zee blijft lekker.