Fietstocht naar Kinderdijk

July 7, 2023 in the Netherlands ⋅ ☀️ 27 °C

Het wordt zomer vandaag, en H et lijkt een mooie dag om naar Kinderdijk te fietsen.
    Vanaf de camping fietsen we naar Groot Ammers, ook hier niet veel te beleven. Via de dijk naar Streefkerk, ruim een km verder linksaf naar de Koffie Molen
    Daar stoppen we en nuttigen en kopje koffie. Na een aangenaam gesprek met de eigenaar, die gisteren zijn 5 jarig jubileum vierde vertrekken we verder richting Kinderdijk, althans dat was de bedoeling, we komen via de N481 uit in oud Alblas en bij het zoeken naar de juiste richting komen we aan de praat met een meneer, hij heeft recent zijn vrouw verloren en vindt hel leven nu moeilijk.
    Feyenoord is zijn club en voetbal geeft hem afleiding.
    We vervolgen onze weg en even later zijn we bij de vele molens.
    Langs de Lek fietsen we naar Nieuw Lekkerland, na enig zoeken bevinden we een AH, vriendelijke mensen binnen (paardenmeisje/mevrouw) en buiten de AH. We nuttigen het gehaalde in de schaduw en vervolgen onze tocht midden tussen de sloten door, jawel tegen de wind naar Ottoland.
    Nog even gestopt bij een Rustpunt Riekjeshoeve in Brandwijk, blikje fris in de schaduw kunnen nuttigen en 1 liter verse melk gekocht.
    Op de camping stoel achterover en benen languit.