Het Moreau orgel en nog meer

July 9, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 24 °C

Rond half 9 vertrekken we met de auto naar Gouda, bij Nieuwpoort op de veer en dan de weg vervolgen langs Bergambacht door de Krimpenerwaard. Ruim op tijd parkeren we de auto en lopen naar de Sint Jans kerk. Het duurt nog een kleine 10 minuten voordat de koster de deur opent en we horen net nog dat de tongwerken gestemd worden en even later wordt met de kinderen het kinderlied geoefend.
    Tegen kwart voor 10 ga ik met Gerben naar hogere sferen, eerst wordt er een kop koffie aangeboden.
    Ik neem plaats op een royale foutuille en heb zo mooi zicht op de organist en de speeltafel. Het is een belevenis zo'n vakman bezig te zien en te horen.
    Net voordat de dienst officieel begint komt Marjon Budding en de 2 kinderen er ook bij.
    Halverwege de dienst nog een kopje thee er bij, zelfs in zo'n enorme kerk is ook warm na enkele dagen met tropische temperaturen.
    Na de dienst nog een kopje koffie en dan weer terug naar de camping en bijkomen.
    Later in de middag neemt de bewolking toe en daalt de temperatuur. Rond 16.30u gaat het flink regenen en onweren, het valt gelukkig mee.
    Om 18.30u gaan we naar de 2e dienst in de Hervormde Kerk in Ottoland.
    Het orgelspel is geen vergelijk met smorgens in Gouda.
    s Avonds gepraat met de overburen uit Sliedrecht die hun nieuwe caravan uit proberen. Hij blijkt predikant te zijn in de NGK in Sliedrecht. Geert van Dam.