• Day 31

Kayak Tour @ Flamingo Marina

October 30, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

After wakeup we drove to the Flamingo Marina in the Everglades. We reserved a Kayak for a 4 hour boat trip. It was on the bucket list from my mom. The moment we left the car we got attacked by mosquitos and were stinged 20 times in the first minute. Bug spray for the rescue! After signing a waiver, that nobody can sue the marina in case we get eaten by a crocodile we got in our kayak and drove down the man made channel through the Florida heat around noon. Crazy! We saw two crocodiles, many birds and a beautiful nature. We ended the trip a little early, due to the heat. But we enjoyed it a lot. Here a link to my moms footprint, as she made more pictures than me.

Nach dem Aufwachen fuhren wir zur Flamingo Marina in den Everglades. Wir haben ein Kajak für eine 4-stündige Bootstour reserviert. Das stand auf der Bucket List von meiner Mutter. Kaum hatten wir das Auto verlassen, wurden wir von Moskitos angegriffen und in der ersten Minute 20 Mal gestochen. Insektenspray zur Rettung! Nachdem wir eine Verzichtserklärung unterschrieben hatten, dass niemand den Yachthafen verklagen kann, falls wir von einem Krokodil gefressen werden, stiegen wir in unser Kajak und fuhren gegen Mittag durch die Hitze Floridas den künstlichen Kanal hinunter. Verrückt! Wir sahen zwei Krokodile, viele Vögel und eine wunderschöne Natur. Wegen der Hitze beendeten wir die Fahrt etwas früher. Aber wir haben es sehr genossen. Hier ein Link zum Footprint meiner Mutter, da sie mehr Bilder gemacht hat als ich.