• Day 16

ג'ייפור - יום שלם עם עלי הנהג

October 13, 2022 in India ⋅ ☀️ 31 °C

לעלי יש ריקשה.
    הוא אמר שיש לו גם מונית, אבל עדיף ליסוע עם ריקשה - כמובן שברור שאין לו מונית.
    עלי גם אמר שנשלם כמה שנרצה ואפילו אם לא נשלם, אז זה בסדר (כי הוא חבר שלנו).

עלי הגיע בשעה 9 בבוקר למלון ומשם התחלנו את הסיור בעיר.
    התחלנו עם ארמון הרוחות(Hawa Mahal) משם למוזיאון כלשהוא.
    בשניהם לא נכנסו, כי לדברי עלי, אין מה לראות שם וחבל על הזמן והכסף.
    משם המשכנו לקברי המהרג'ות - שם באמת נכנסו (יש פוסט בנפרד).

עלי אמר שהוא מכיר מפעל שמייצר תכשיטים ואבנים טובות ושכדאי לנו להיכנס.
    נכנסו, אבל לא נפלנו בפח, אבל קניתי טבעת בשבילי במחיר טוב.
    בדרך למבצר אמבר, עברנו דרך באר המדרגות (Panna Meena ka Kund) - שם נכנסו

אחרי המבצר, הלכנו לאכול ארוחת צהריים ואיפה אוכלים ארוחת צהריים? במקום שעלי מכיר כמובן...
    הוא הראה לנו מסעדה ראשונה (שדווקא היתה נקייה, מסודרת ואנשים ישבו בה לאכול), אבל רצינו לראות מקום אחר, אז הוא לקח אותנו לחור נידח ומשם למסעדה נידחת אחרת (שאפילו בחינם לא היינו אוכלים שם).
    חזרנו למסעדה הראשונה. אמרנו לו שיצטרף אלינו, אבל הוא סירב בנימוס ואמר שאם הוא ייכנס איתנו, אנחנו נשלם על הארוחה שלו מחיר מלא, אז הוא מעדיף לאכול בצד האחורי של המסעדה במחיר נורמלי.
    הבנו את הקטע וכמובן בסיום הארוחה (שהייתה טובה במפתיע), הופיע בחיוב עוד 150 רופי נוספים...

משם הלכנו לחנות מיוחדת שמוכרת תבלינים לייצוא וכמובן שגם כאן לא נפלנו בפח, אבל קנינו חבילת תה בטעם וניחוח ורדים.

הוא רצה לקחת אותנו לחנות טקסטיל, אבל סירבנו בנימוס ואמרנו שאנו לא מעוניינים וייקח אותנו לפילים.

מתחילת היום, עלי אמר שבתוכנית יהיה מפגש עם פילים שכולל רכיבה, האכלה, ציור על גבי הפילים ורחיצת הפילים.
    הוא ביקש סכום מוגזם לחלוטין ואמר שאם ניקח את עסקת החבילה שכוללת את הכל, אז זה ייצא יותר זול מאשר שניקח רק מרכיב אחד.
    במהלך היום, הוא ניסה לטפטף לנו שהוא ידבר עם האחראים על הפילים שיעשו מחיר, אבל לא הסכמנו.
    בסוף היום הגענו למקום מסויים שהיתה שם פילה מקסימה בשם מוניקה.
    ביקשנו רק להצטלם איתה.
    כמובן שעלי קצת התבאס,
    אבל שיחפש...

בסוף הסיור, כשעלי החזיר אותנו למלון, הוא ביקש שנכתוב עליו המלצות בפייסבוק ובקבוצות ווטסאפ ואנחנו אמרנו לו - כן, בטח שנכתוב ונמליץ עליך.

בנימה אישית:
    אני לא אוהב את הסיורים המודרכים הללו, כי ברובם יש הרבה אלמנטים של גזירת קופון ובזבוז זמן של הלקוח במקומות שאתה לא רצית ללכת מלכתחילה.
    כמובן שבסיורים כאלה מפסידים את האתנטיות שיש בעיר עצמה (וזה לא משנה באיזה מקום אתה בעולם).
    כשאתה מטייל עצמאית, החוייה היא הרבה יותר מוחשית ואתה מרגיש את הצבעים של העיר בצורה אחרת.
    אתה מחליט לאן ללכת, מה לראות ומה לעשות.

אני למזלי, כבר ביקרתי בג'ייפור (לפני כ-3 שנים) ונכנסתי לאתרים שכאן רק ראינו מבחוץ, אז לא כל כך התבאסתי.

לא ניתן לדחוס כל כך הרבה מקומות ביום אחד.
    מי שרוצה לבקר בג'ייפור על רגל אחת - שיקח את עלי לסיור.