30.06.17: Tredje dag på Sicilien

June 30, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 33 °C

Vi havde en dag tilbage i Gioiosa Marea på Michelangelos’ Guesthouse, så det var med at nyde poolen og de mere afslappende forhold, før den skulle stå på varme tog, små hotelværelser og masser af sightseeing. Vi skulle i dag begive os ud i at vaske tøj og vi havde heldigvis en vaskemaskine til rådighed. Den var dog lidt speciel eller nærmere gammeldags (det var noget gammelt skrammel!). Vi fandt aldrig ud af, hvordan centrifugeringen virkede i den, for da den havde centrifugeret, hældte den mere vand i tromlen. Da vaskemaskinen centrifugerede, var det som om, at den blev levende. Det kom til udtryk ved, at låget løftede sig, og den lavede lyde, som om den slog mave efter at have spist et stort måltid.
    Til frokost stod den på baguette med salami og ost på ægte italiensk manér. Det blev derefter tid til et dyk i poolen.

Hen på eftermiddagen stod solen højt, og det målte 41 grader, så vi skulle da selvfølgelig ud at gå. Det var den selv samme varme, som vækkede lysten til den daglige obligatoriske is, så vi vandrede ned af bjerget til den lille by. Man gør meget for italiensk is! Stort set alle butikker holdte siesta, men ikke vores ”Gelateria”, hvor vi efterhånden var stamkunder, eftersom byen ikke havde ret mange turister
    Efter lidt fotografering af kysten vendte vi snuden tilbage op af bjerget til vores lille guesthouse. Det blev en kortere tur denne gang, da vi brugte ”Google maps” til at finde vej, hvilket vi nok burde have gjort noget før, men alting tager jo sin tid
    En svedig gåtur senere stod den på den sidste nadver af pool, før vi skulle pakke og få udryddet alle rester af mad, da vi ikke havde lyst til at slæbe mere end højest nødvendigt.

I morgen er det den store rejsedag til La Spezia, hvor vi stort set skal bruge hele dagen i tog. Det bliver nu lidt spændende, om de italienske toge kan leve op til de ”store” forventninger vi danskere har efter IC4-togene derhjemme (ironi kan forekomme).