06.07.17: Fra Torino til Venedig

July 6, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

Vi besluttede efter en rigtig lang dag i går at sove længe. Turen gik til Venedig, så vi skulle krydse det meste af Norditalien. Vi fik set lidt serie og hygget os om morgen - det var virkelig dejligt!
    Metro stationen Nizza lå ikke langt fra Faisals lejlighed, hvilket gjorde turen til stationen meget smertefri. På stationen havde vi ca 1,5 time inden toget gik til Venedig. Vi havde købt reservation, så toget gik direkte og det tog kun 3 timer. Inden, så sad vi på en lille cafe og fik en forfriskning samtidig med at vi søgte lidt på de kroatiske øer. Efter Venedig går turen nemlig til Slovenien og derefter en kroatisk ø, som det ser ud lige nu. Planen kan jo nå at ændre sig mange gange med et interrail pass i hånden.
    Overvejelsen gik på hvilken kroatisk ø, vi skulle besøge. Der er alligevel en del af vælge imellem. Vi har snakket lidt om Krk, som er den største og den som er nemmest tilgængelig, da den er forbundet med hovedlandet gennem en bro. Den anden vi har snakket om er Brac, som ligger ud for byen Split. Her skal vi først med toget hele vejen til Split fra Ljubljana og derefter med båd. Det er en lang tur og det tæller en del ned, men Brac skulle være flottere og mere uberørt end Krk, som er meget turistet.

Da vi omkring 17.30 ankommer til Venedig, skal vi med en bus ud til camping Rialto, som ligger lidt udenfor byen. Vi fandt hurtig bus stationen, men de havde ikke lige en oversigtstavle over hvor hvilke busser gik fra, men heldigvis var der en flink ekspedient i billetboden, som kunne hjælpe os.
    Vi tjekkede ind i vores lille træhytte, som bestod af to senge - det var nu meget hyggeligt, men vi frygtede godt nok for, hvor varmt det ville blive! Vi havde faktisk også noget der mindede om toppen af et bord med en ledning i - vi fandt senere ud af, at det var en "heater", det skulle vi bestemt ikke nyde noget af.
    Vi var så heldige, at der lå en Lidl lige overfor, hvilket gjorde indkøb en del nemmere eftersom jeg(Charlotte) har handlet i Lidl i to år i streg, da jeg boede på kollegiet. Jeg kendte derfor alle mærker og det var nu meget rart. Vi købte lidt ind til aftensmad og snacks til dagen efter, hvor vi skulle ind til Venedig og se den berømte by.

Vi fik i løbet af aften vasket tøj i hånden og hængt det op foran vores lille hytte. Det var nu rart at være på camping - det tager os tilbage til dengang vi camperede i min mormor og hendes mands campingvogn i Henne ude ved den jyske vestkyst - gode tider!

Ellers så stod den på 'Uno', som er en af de få spil vi kan enes om. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke altid er den bedste taber i verden :)