19.07.17: Første dag i Wien

July 19, 2017 in Austria ⋅ ⛅ 28 °C

Vi ankom til Wien omkring kl. 7 efter en ret god nat. Vi havde dog aftalt at tage det stille og roligt i dag, da vi har 3 dage i Wien. For at komme til vores hostel skulle vi tage 2 forskellige U-bahn, en slags metro og 1 Strassebahn, en slags sporvogn.
    Vi havde bare regnet med at stille vores bagage på hostellet, men da de tilbød en tidlig check-in for 6€ kunne vi simpelthen ikke sige nej. Der var oprindeligt check-in kl. 15 og eftersom klokken var omkring 8-9, så var der rigtig lang tid til.
    Jeg (Charlotte) hentede noget morgenbrød imens Joe tog en lur. Formiddagen gik generelt med at slappe lidt af og je fandt ud af hvad jeg skulle, når Joe tager hjem. Jeg tænker at tage til Salzburg og se byen, måske tage en dagstur til Salzkammergut og måske slutte i nationalparken Black forrest i sydtyskland. Det kan dog stadig nå at ændre sig mange gange.
    På vores hostel fik vi et kort, hvor der var en gå rute inde i centrum, som skulle gå uden om turistmængderne. Det er jo lige os, så vi sprang ud i det. Vi købte en 72 timers U-bahn billet, så vi ikke var begrænset af det. På gåturen startede vi inde ved museumskvarteret, som er et kvarter med store museer, som er i majestætiske bygninger. Vi blev hurtigt enige om at vi ikke har set en by, som kan hamle op med Wien når det gælder gamle bygninger og vedligeholdelsen af dem. Det er selvfølgelig sagt ud fra de byer, vi nu har været i.
    Turen gik forbi domkirken, Nationalbiblioteket og mange andre smukke bygninger. Ruten ledte os også igennem små gader, som vi nok ikke havde set uden. Det var en rigtig hyggelig tur. Vi mødte dog stoppe lidt over halvvejs, da det begyndte at blæse op og vejrudsigten sagde regn. Vi besluttede os derfor at købe noget mad i supermarkedet og tage tilbage til vores hostel.

Om aften planlagde vi vores anden dag i Wien og fik set lidt tv-serie og slappet lidt af.