17.07.17: Første dag i Krakow

July 17, 2017 in Poland ⋅ ⛅ 22 °C

Vi ankom til Krakow kl. 7 om morgen, hvor vi som det første tog hen til vores hostel for at aflevere vores baggage. Det er altid lidt nemmere at gå på sightseeing uden backpacks på ryggen. Vi fik et kort på hostellet, som i den grad hjalp os med at finde rundt. I Krakow er der en park rundt om byen. Parken danner en ring rundt om de gamle lidt middelalderlige bygninger. Vi gik langs parken ned til et stort slot. Slottet lå nede ved floden Wisla, som gik igennem byen. På vej tilbage til vores hostel gik vi igennem den lille by, hvor vi satte os på en fin lille restaurant og fik morgenmad. Man kunne få morgenmad for 4 euro, så det var virkelig billigt!
    I Krakow var der en stemning af ro og gamle dage, jeg tror bestemt det havde noget med bygningerne at gøre. De minder mig (Charlotte) sådan om gamle dage. I Krakow har de også et stort torv, hvor der er hestevogne, boder og restauranter. Det føltes som byens midtpunkt.
    Fra torvet til hostellet kom vi forbi et shoppingcenter, som hed Galleria. Vi har endnu ikke shoppet så meget, så der gik vi ind. Det endte da alligevel med at jeg tømte en butik. Den havde simpelthen bare de rigtige mønstre og former på tøjet. Joe kom da også ud med et par poser med poloer og en trøje.

Eftermiddagen gik med at stå i kø for at købe en sædplasma i nattoget mellem Krakow og Wien. Der var simpelthen så lang kø! Men vi fik da billetterne, desværre lidt dyre, men vi skal jo derhen.

Aften brugte vi på hostellet stille og roligt. I morgen står den på Auschwitz, så det forbereder vi os lidt på.