Schoonloo

May 30, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 15 °C

Een jaarlijkse traditie, met Hemelvaart Kamperen in Schoonloo. Hier begint op donderdag 30 mei (hemelvaartsdag) onze lange vakantie van 10 weken waar we al ruim een jaar naar uitkijken. Melle heeft op z'n werk heel fijne vervanging geregeld, zodat hij met een gerust hart de praktijk achterlaat en aangezien Lou nog maar 4 is, mocht hij ook buiten de vakantie afwezig zijn.
    Gerard en Jos zwaaien ons thuis uit als Agnes met de camper de straat uit rijdt. Ze heeft eergisteren op de valreep haar C1 rijbewijs nog even gehaald.. Toeterend en zwaaiend beginnen we aan onze eerste meters, wat hopelijk vele mooie kilometers gaan worden. De eerste etape is een kleine, ongeveer 40 km.
    In Schoonloo is het weer een feest als altijd. Heerlijk weer, veel fijne mensen en midden in het bos. Het is dit jaar de 40ste keer dat we gaan kamperen. Olivier is vanaf dit jaar de organisator en vrijwel iedereen is er. Ons veldje puilt uit van de tenten, caravans en 1 grote blauwwitte camper. En wat is de 3de generatie kampeerders groot aan het worden, veel kinderen die heerlijk de hele dag fietsen, spelen en ravotten door het bos. Uiteraard ook zwemmen in de Iberenplas en 's avonds borrelen bij het kampvuur als het grut in bed ligt.
    Lou en Duuk sliepen de eerste avond pas om 21:30 uur, want dat was even wennen. Weer in de camper en zo veel leuks gedaan vandaag!!
    Zondag zouden we naar Venlo rijden om daar een nachtje bij Annemieke, Ed, Max en Sofie te logeren. Helaas belde Annemieke dat de moeder van Ed zaterdagnacht was overleden en dat ze nog niet kon zeggen of ze zondag wel ruimte hebben om ons te ontvangen. We besluiten zondag naar een camping in Duitsland te rijden ter hoogte van Venlo. Mochten we toch naar Venlo gaan, kunnen we altijd weer afbuigen. Met stralend weer doen we boodschappen in Schoonoord en rijden we bij Emmen de grens naar Duitsland over. We rijden over de Autobahn, de vakantie voelt nu echt als begonnen!