Camper reis 2019

May 2019 Read more
  • 829kilometers

Schoonloo

May 30, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 15 °C

Een jaarlijkse traditie, met Hemelvaart Kamperen in Schoonloo. Hier begint op donderdag 30 mei (hemelvaartsdag) onze lange vakantie van 10 weken waar we al ruim een jaar naar uitkijken. Melle heeft op z'n werk heel fijne vervanging geregeld, zodat hij met een gerust hart de praktijk achterlaat en aangezien Lou nog maar 4 is, mocht hij ook buiten de vakantie afwezig zijn.
    Gerard en Jos zwaaien ons thuis uit als Agnes met de camper de straat uit rijdt. Ze heeft eergisteren op de valreep haar C1 rijbewijs nog even gehaald.. Toeterend en zwaaiend beginnen we aan onze eerste meters, wat hopelijk vele mooie kilometers gaan worden. De eerste etape is een kleine, ongeveer 40 km.
    In Schoonloo is het weer een feest als altijd. Heerlijk weer, veel fijne mensen en midden in het bos. Het is dit jaar de 40ste keer dat we gaan kamperen. Olivier is vanaf dit jaar de organisator en vrijwel iedereen is er. Ons veldje puilt uit van de tenten, caravans en 1 grote blauwwitte camper. En wat is de 3de generatie kampeerders groot aan het worden, veel kinderen die heerlijk de hele dag fietsen, spelen en ravotten door het bos. Uiteraard ook zwemmen in de Iberenplas en 's avonds borrelen bij het kampvuur als het grut in bed ligt.
    Lou en Duuk sliepen de eerste avond pas om 21:30 uur, want dat was even wennen. Weer in de camper en zo veel leuks gedaan vandaag!!
    Zondag zouden we naar Venlo rijden om daar een nachtje bij Annemieke, Ed, Max en Sofie te logeren. Helaas belde Annemieke dat de moeder van Ed zaterdagnacht was overleden en dat ze nog niet kon zeggen of ze zondag wel ruimte hebben om ons te ontvangen. We besluiten zondag naar een camping in Duitsland te rijden ter hoogte van Venlo. Mochten we toch naar Venlo gaan, kunnen we altijd weer afbuigen. Met stralend weer doen we boodschappen in Schoonoord en rijden we bij Emmen de grens naar Duitsland over. We rijden over de Autobahn, de vakantie voelt nu echt als begonnen!

Campingplatz Jansen

June 2, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 28 °C

Voorbij Keulen en inmiddels al eind van de middag zoeken we een camping voor vanavond. Het is de hele dag rond de 30 graden met geregeld file, dus we zijn nu wel gaar en klaar met rijden voor vandaag. Lou en Duuk doen het trouwens super tijdens het rijden. Duuk doet z’n middagslaapje voorin op de bijrijdersstoel en Agnes leest, speelt of kijkt een filmpje met Lou. Verder vermaken de jongens zich meestal prima met spelen (Agnes heeft kleine kado speeltjes meegenomen) of uit het raam kijken. We hebben via internet een mooie camping gevonden, maar die blijkt vol. Gelukkig vinden we snel weer één die er goed uitziet, maar er blijkt een bruggetje in de route te zitten met een bord max. 3,5 ton. Shit, onze grote lobbes weegt naar we deels weten en deels schatten ergens tussen de 4,5 en 5 ton. De navigatie via Googlemaps houdt daar geen rekening mee (ook niet met onze hoogte van 3,2 meter, zoals we later nog gaan merken..) Rond 18 uur komen we op een camping die voor ons goed bereikbaar is en waar nog plek is. Plek zat zelfs. Dat laatste vinden we al gauw niet zo vreemd. Camping Jansen is namelijk een bijzondere camping. En een behoorlijk smerige camping. Erg aardige mensen, maar wat een viezerikken. Nadat we een mooi plekje hebben uitgekozen, de boel wat hebben geïnstalleerd, en de jongens even hebben geravot op de speelplaats gaan we op de fiets opzoek naar een fijne plek om te eten. De aardige en voortdurend rokende vrouw van de camping wijst ons een mooie binnendoor fietsroute naar het nabij gelegen stadje Lohmar. Lekker stukje fietsen door glooiend deels bebost en deels landbouwgebied. En wat een weer nog! De Italiaan die we op het oog hadden bleek helemaal vol. De Italiaanse chef vond het wat sneu voor ons en de sip kijkende jongens, schonk snel wat drinken in en wees ons op een restaurant verderop in het stadje. Uiteindelijk zitten we rond 19:00 uur op het terras bij Aueler Hof. Heerlijk typisch Duits restaurant. En wat eten we: curry wurzt, schnitzel & cordon bleu! En wat drinken we: bier! De jongens apfelsaft. Proost!Read more

Mosel Camping, Rissbach

June 3, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 23 °C

Maandag 3 juni verrekken we naar de Moesel. Alles inpakken, motorolie checken en klein beetje bijvullen (bij afdalingen en remmen op de motor gebruikt hij wel ietsje olie, maar dat wordt ‘m ruimschoots vergeven) en loss gehts. We ontbijten deze keer in de auto en halen bij het tanken een heerlijke latte machiato. Ook bij de pomp de banden op spanning gebracht. Wat een crime is dat bij de dubbellucht, maar er zit weer 6x 4,5 bar in. Een flink stuk te rijden vandaag! Het begint op de snelweg en eindigt op weggetjes met krappe haarspeldbochten icm hellingen van 12% en meer. Soms hebben we de volledige breedte van de weg nodig om in te sturen, maar campertje ronkt en klimt onverstoorbaar omhoog. De snelheid ligt bij een klim meestal niet boven de 30 - 40 km/uur. (Op de snelweg zakt de snelheid bij klimmetjes ook geregeld terug naar 60 km/uur, waardoor alles en iedereen ons voorbij komt denderen, dit onthaast enorm!). Het uitzicht op deze route is schitterend. Mooie vergezichten over diepe dalen, schitterende knal groene natuur en geregeld een glimp van de Moesel.
    Camping Rissbach ligt pal aan de Moesel en we vinden er een fijne plek met wat schaduw. We bouwen hier alles op. De zijluivel, achtertent en ook de hangmat.
    We staan naast de speeltuin, dus de jongens kunnen vrij heen en weer lopen om te spelen. Ze genieten hier volop van. Ook de loopfietsen die we meegenomen hebben worden veel gebruikt. Ze scheuren de hele camping over. Er is een klein zwembadje, waar vooral Lou erg van geniet. Met z’n vleugeltjes om gaat hij er zelf in en uit en spartelt zelf rondjes.
    Langs de Moesel fietsen of lopen we van de camping over een mooi pad naar het stadje Traben-Trarbach. Mooie oude stad.

Mosel camping Rissbach

June 5, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 26 °C

De volgende dag op de camping doen we erg rustig aan. We wandelen, fietsen en zwemmen wat in het campingzwembadje.
    We zouden op deze camping blijven tot vrijdag 7 juni, maar vandaag (donderdag) is een erg koele en wat regenachtige dag. Een ideale rijdag, daarom besluiten we vandaag al te vertrekken richten het Schwarzwald.
    Bij het inpakken worden we nog getrakteerd op een spectaculaire voorstelling van een helikopter die wijngaarden op de stijle hellingen naast de camping besproeid. De jongens (en wij!) kijken hun ogen uit.
    Bij de Edeka in Traben-Trarbach nog even groot inkopen doen en dan onderweg naar het Schwarzwald.

Internationale camping Schwartzwald

June 7, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 13 °C

Weer een flink stuk rijden, met erg veel file op de snelweg. De Ferien beginnen nu in Duitsland en er wordt veel aan de weg gewerkt. Het laatste deel van de route gaat weer over binnendoorwegen en kronkelpaadjes door de heuvels. Ook smalle bochtige wegen met slecht wegdek. Melle geniet ervan de camper hier overheen te manoeuvreren. De weg wordt echter steeds smaller en tegenliggers kunnen we eigenlijk al niet meer met goed fatsoen tegenkomen. Als de weg nog smaller wordt en we voor de 3de keer een bord max 2,4 ton negeren komen we ook nog een bruggetje tegen met een maximale hoogte van 3 meter. 20 cm te laag voor ons. Het bruggetje oogt hoger en we gaan er van uit dat er waarschijnlijk wel een bepaalde marge wordt aangehouden. Agnes stapt uit om te kijken of het past als we er stapvoets onderdoor rijden. Het past makkelijk. Verderop het weggetje springt er een man uit z’n kioskje/barretje en zegt dat we echt niet verder kunnen. De weg hoger op de berg zou echt te slecht zijn voor ons. Grint en gaten in de weg. Vooruit toch maar gekeerd en op de gedetailleerde aanwijzingen van het mannetje hebben we via een flinke omweg om de berg heen via een vrachtwagenfreundliche route onze camping bereikt.
    De camping en de omgeving is helaas niet zo bijzonder als we hadden gedacht (behalve de douches, die zijn god-de-lijk!!). Bij de balie zien we toevallig een foldertje van Legoland (op ongeveer 125 km van hier). Als we de jongens vertellen van dit idee zijn ze niet meer te houden. De volgende dag vertrekken we dus richting Günzburg.

Legoland camping

June 7, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 24 °C

Vrijdag 7 juni al op tijd onderweg voor een relatief korte rit naar Legoland in Günzburg. Maar wat hebben we er weer lang over gedaan. File, file file.. De ferien zijn in Zuid-Duitsland vandaag echt begonnen.
    We mogen op de camping van Legoland zelf ons plekje uitzoeken en zoeken er één met zo veel mogelijk schaduw. We spelen na geïnstalleerd te zijn bij het grote piratenschip bij de ingang. Wat een mooi ding en wat is er veel te doen. De jongens lijken te denken dat dit het park al is, maar daar gaan we morgen heen..
    Via een mooi pad door het bos loop je van de camping zo het park op. Wat een attracties! En alles is van Lego. Op safari door een Lego savanne, kanoën over een rivier door een dinolandschap.. Wat een indrukken allemaal! ‘s Middags doen we alle 4 een middagslaapje om daarna weer terug naar het park te gaan. En de volgende dag weer naar het park.

Gitzenweiler hof campingplatze

June 10, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

Maandag 10 juni rijden we van Günzburg naar camping Gitzenweiler hof bij Lindau aan de Bodensee. We komen aan rond 13:30 uur en moeten een half uur op de parkeerplaats wachten omdat ze middagpauze hebben. Ondertussen spelen de jongens wat in de speeltuin, kijken we naar het grote zwembad en zien we dat het waarschijnlijk een fijne camping is, maar waarschijnlijk niet erg “rustiek”. Als we om 14:00 uur in colonne achter een meneer in een golfkarretje de camping op rijden om onze plek aangewezen te krijgen, zien we dat het een grote hutje-mutje camping is. Wel zijn er veel jonge kinderen en kunnen we vanaf de camping zo het bos in lopen. We blijven hier tot zaterdag. We fietsen geregeld door de heuvels en het bos naar Lindau en de mooie oude stad op het eiland.Read more

Lindau-Insel, Bodensee

June 11, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Op de fiets geregeld naar het mooie Lindau. Een kilometer of 6-7 fietsen. Heen is een eitje. We vliegen de heuvels af. Lekker eten op het terras met een heerlijke Weisener en kijken bij de oude haven. Erg mooi, zeker met die besneeuwde bergen op de achtergrond. Terug fietsen is pittiger..Read more

Gitzenweiler Hof Campingplatz

June 12, 2019 in Germany ⋅ 🌧 11 °C

Woensdag 12 juni vrijwel de hele dag regen, maar de pret is er (vooral bij de jongens!) niet minder om. Ze racen op hun fietsjes door de plassen.
    Donderdag weer heerlijk weer en we zijn de hele dag aan het fietsen in de omgeving, wandelen door het bos en spelen op de camping. Aan het eind van de middag valt Lou bij het voetballen hard op z’n hoofd op een grindpad. Een flinke wond op z’n hoofd. Onze “overbuurvrouw” is huisarts en adviseert naar het ziekenhuis te gaan. Haar man brengt gaat met Lou en Melle naar het ziekenhuis in Lindau. Daar is de verwachtte wachttijd ongeveer 3 uur. Toen gebeld naar het ziekenhuis in Bregenz (net over de grens in Oostenrijk). Daar konden we meteen terecht en Lou werd direct geholpen. Wond schoongemaakt, RX foto en gelijmd. Lou deed het super!! Erg leuke mensen daar ook.Read more