Mosel Camping, Rissbach

June 3, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 23 °C

Maandag 3 juni verrekken we naar de Moesel. Alles inpakken, motorolie checken en klein beetje bijvullen (bij afdalingen en remmen op de motor gebruikt hij wel ietsje olie, maar dat wordt ‘m ruimschoots vergeven) en loss gehts. We ontbijten deze keer in de auto en halen bij het tanken een heerlijke latte machiato. Ook bij de pomp de banden op spanning gebracht. Wat een crime is dat bij de dubbellucht, maar er zit weer 6x 4,5 bar in. Een flink stuk te rijden vandaag! Het begint op de snelweg en eindigt op weggetjes met krappe haarspeldbochten icm hellingen van 12% en meer. Soms hebben we de volledige breedte van de weg nodig om in te sturen, maar campertje ronkt en klimt onverstoorbaar omhoog. De snelheid ligt bij een klim meestal niet boven de 30 - 40 km/uur. (Op de snelweg zakt de snelheid bij klimmetjes ook geregeld terug naar 60 km/uur, waardoor alles en iedereen ons voorbij komt denderen, dit onthaast enorm!). Het uitzicht op deze route is schitterend. Mooie vergezichten over diepe dalen, schitterende knal groene natuur en geregeld een glimp van de Moesel.
    Camping Rissbach ligt pal aan de Moesel en we vinden er een fijne plek met wat schaduw. We bouwen hier alles op. De zijluivel, achtertent en ook de hangmat.
    We staan naast de speeltuin, dus de jongens kunnen vrij heen en weer lopen om te spelen. Ze genieten hier volop van. Ook de loopfietsen die we meegenomen hebben worden veel gebruikt. Ze scheuren de hele camping over. Er is een klein zwembadje, waar vooral Lou erg van geniet. Met z’n vleugeltjes om gaat hij er zelf in en uit en spartelt zelf rondjes.
    Langs de Moesel fietsen of lopen we van de camping over een mooi pad naar het stadje Traben-Trarbach. Mooie oude stad.