Sobec camping

June 19, 2019 in Slovenia ⋅ ⛅ 22 °C

Vanuit Italië rijden we weer via Oostenrijk naar Slovenië. In het relatief korte stukje Oostenrijk dat we nu doorkruisen komen we langs een controle punt op de autoweg. Alle voertuigen zwaarder dan 2,8 ton moeten van de weg af. Helaas was Melle zo braaf ook dit bordje te volgen (de overgrote meerderheid reed gewoon door ontdekte we later) en reden we zo in de overijverige armen van 2 vervelend correcte Oostenrijkse dienders. De bedoeling was controle op de weegbrug, maar diender 1 hing al uit het raampje van z’n loketje en wenkte ons hoofdschuddend dat we moesten parkeren op een speciaal strafplekje. Nee he, gedoe.. Meneer begon over het niet dragen van de gordel door Lou en Agnes die achterin zaten (of eigenlijk lag Agnes meer ivm de slechte slaap van afgelopen nacht). Lou droeg overigens wel degelijk z’n heupgordel en op ons verweer dat onze camper uit 1974 is en dus van voor de gordelplicht gaf hij aan dat heus wel te weten en dat hij binnen even met z’n collega moest overleggenRead more