• Day 4

Moby Dick whale watching

August 31, 2019, North Atlantic Ocean ⋅ ⛅ 22 °C

Bálnales. Végre. Indulás reggel 9kor a Moby Dick-el. 4-5 óra a program, 40 eur/fő. A hajó ilyen klasszikus halász hajó szerű, bár nem értek hozzá, de nem ez a modern izé. Szerencsére aránylag kevesen voltunk, volt hely bőven.
    Irány a nyílt víz. A sziget csodaszép innen az óceán felől.
    Egy óra múlva megláttuk az első delfineket. Majd egyre többet. Rajban úsztak a hajó mellett, ugráltak, átúsztak a hajó alatt.
    Ezután pilot whale csapatot láttunk, ami igazából gömbölyű fejű delfin. Ők sokkal lassabbak, nyugisabbak. Csapatban jöttek ők is, közben szuszogtak mint a lovak meg fújták néha a vizet ki. Szépek voltak :)
    Egy ideig együtt hajóztunk a Futurismo hajójával meg egy kis csónakkal, ők egyszer csak vissza fordultak. És kis idő múlva sajnos mi is. Hazafelé megtudtuk, hogy ma délelőtt nem mutatkozott sehol a sperm whale, azaz az ámbráscet. A hajós kapitány tartott egy kis előadást, és elmomdta azt is, hogy szinte mindig van, tegnap is láttak délelőtt, délután is, sajnos ma nem volt sehol. A szárazföldön vannak watcherek és szonárral is keresik meg távcsővel is ilyenkor, majd telefonon szólnak, merre láthatóak, de ma semmi.
    Elmondta azt is a kapitány, hogy a klíma változás miatt valami van a golf áramlattal is, eddig a sziget környékére járt sok halfaj kajálni, de most már északabbra mennek, mert ott több emiatt az ennivaló. A tavalyi tonhal mennyiségnek idén csak az 5%a volt, és ez is amiatt.
    A bálna hiány ellenére is nagyon izgalmas és szép volt ringatózni az óceánon, látni a delfineket és a szigetet messziről.