• Day 4

Ebéd, barlangozás, botanikus kert

August 31, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 26 °C

Mindjárt...
    Na szóval, a bálna mentes bálna les után vigasztalódtunk egy kis ebéddel. Nem sok minden volt nyitva, és nem is tudtuk, hova lenne érdemes menni, googleben keresgéltünk. A szálláshoz közel volt egy hely, oda ültünk be. Katának ananászos mixed grill (grillezett borjú, sertés, csirkemell, császárszalonna sült krumplival) , nekem bacalhau a bras (sózott tőkehal hagymával, krumplival, tojással megsütve). Finom, kiadós, nem tudtuk megenni mindet :D ja, hoztak ki kérdezés nélkül kenyeret, helyi sajtot és helyi paprikás mártogatóst, amit persze felszámolnak, de ezt valahol olvastuk is már.

Vissza a szállásra, délutáni csendes pihenő a hosteles lakótársakkal. Egész jó fejek voltak, főleg, mert mind csendes és nem akart beszélgetni :D

Utána át akartunk menni busszal a szomszéd faluba, de ahhoz már késő volt. Viszont van egy láva barlang 25 percre, de nemsokára indul az utolsó vezetett túra, és egyszerre max 15 ember mehet, de próba szerencse.
    Oda értünk, tele volt emberrel, és mondták sajnos már nincs hely, de ha várunk az indulásig, és esetleg valaki nem érkezik meg, akkor mehetünk. Szerencsére valakik lusták voltak jönni, így mehettünk ;) fejenként 5 euró, majd hajvédő és sisak.
    Lépcsőn le jó mélyre, majd egy beton alagút, tiszta Csernobil, de aztán egyszer csak ott vagyunk a barlangban. A kísérő mesél a létrejöttéről meg csomó érdekes dologról. Baromi érdekes látni a láva nyomait, ahogy folyt a barlangban, meg ahol beszakadt, elszakadt, alakította az útját. Izgi volt, megérte.

A barlang felé menet láttunk egy parkot messziről, az mi lehet? Google segít, Jardim Antonio Borges nevű csoda botanikus kert. Tele kialakitott barlangokkal, réginek tűnő hidakkal, romokkal, csodás növényekkel, tavakkal, vannak kacsák, kakasok, macskák. Az egésznek olyan őserdő hangulata van. Antonio Borges kezdte el építettni, a faszi ilyen beszívott Indiana Jones lehetett, aki rápörgött a dzsungel kalandozásra és csináltatott magának egy saját dzsungelt romokkal, mindennel. De azt nagyon jól. Az egyik kis barlangban találkoztunk egy denevér kolóniával is.
    Végük vettünk egy egy sört és uzsonnára megettük a St. Anthonyban vett ananászt. Remek délután volt :)