• Day 6

Termál fürdő - Ponta da Ferraria

September 2, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Meredek cikk cakk út vezet le egy jól kiépitett parkolóba a hatalmas sziklák tövében a fekete bazalt sziklákhoz. Egyrészt holdbéli táj másrészt nagyon érdekes: mindenféle hegyes szikla formáció, óceán vájta barlangok, jó nagy hullámok. De nem ezért érdekes a hely, hanem azért, mert elvileg itt van kis természetes medence, ahova befolyik a forró termál víz és az óceán hideg vizével keveredve egy nagyon kellemes langyos fürdőhely.
    Nem voltam túl sokan, lehet azért, mert már késő volt, de azért üres sem volt a hely.
    Próba szerencse: a víz hideg, de nem rossz, szolidan dobálnak a hullámok, van két helyen létra a vízbe, hogy könnyű legyen bemászni. Én a köveken mentem be, Kata most kint maradt. Szóval hideg a víz, egy angol nő mondja jöjjek beljebb. Mondom hideg, azt mondja dehogy, itt jó, kintebb, ott hideg.
    Hát, ha ez a termál meleg része, akkor nem sok különbség érződik :D kintebb sem volt sokkal hidegebb, de tény, a medence elején mintha kicsit langyos lett volna 😎
    A legjobban ez a beszélgetés jellemezte:
    - jó ez a termál fürdő
    - ki ne mondd még egyszer hogy termál
    😂
    Bár, ez is elhangzott:
    - na, ez nagyon jó volt.
    - igen, ez igazi kaland volt.
    Mindkét beszélgetés külföldi turistáktól jött.

Összefoglalva a környezet szuper, a tudat, hogy a hegyből szivárog a vulkáni tevékenység miatt felmelegedett víz, ezek nagyon jók, és nagy élmény úszni egy kis medencében az óceán partján, de aki áztatni akarja a testét órákig a forró vízben, annak nem ez a megfelelő hely 😉