• Day 8

Caldeira Velha - dzsungel termál

September 4, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Kora reggel össze cuccoltunk, itt hagyjuk Rabo de Peixe-ét és a harmadik szállást, ma már este Nordeste mellett alszunk.
    Gyors reggeli egy kávézóban, majd tankolás, sikerült megtenni vagy 200 km-t eddig és az autó igényelte az utánpótlást.
    A Caldeira Velha 9kor nyit, azt írták mások, érdemes nyitásra oda menni, mert utána tömeg nyomor lesz. Fél 10re sikerült is megérkezni, de szerencsére még kevesen voltak a parkolóban. 3 eur a séta jegy, 8 a fürdőzős. És max 2 órát lehet bent lenni vele. Kaptunk karszalagot, de senki sem ellenőrizte bent, és azt sem, meddig voltunk.
    A rövid ösvény ami bevisz az első medencéhez nagyon szép, megint tiszta dzsungel.
    Mi lentről kezdtünk, elvileg fentről kéne mert ugy egyre melegebb medencékbe ülhetsz be, de lázadtunk na meg pont üres volt az első :D nagyon festői, és nagyon kellemes ahogy elfekszel a forró medencében.
    Tovább a másodikhoz, emellett van egy kis tó ami szokás szerint fortyog, füstöl-gőzöl mellette a föld és random helyeken rotyog a földön a pocsolya. Ki is van írva, hogy 100 fokos a víz, ide ne ülj be 😂 de mellette van megint egy használható, abban is elfeküdtünk. Itt már kezdtek érkezni az emberek, de még mindig nem volt tömeg.
    Tovább a harmadik medencéhez, ami egy vízesés alján van. Csodaszép, festői. Be a vízbe, 5 perc múlva csak egyedül voltunk benne, fotózás stb. Itt tényleg hűvös már a víz, de a vízesés bal szélén langyos víz jön. De ez is nagyon kellemes.
    Pár perc múlva kezdtek érkezni ide is az emberek, vissza mentünk a második medencéhez még ázni kicsit.
    A nap kisütött és így látszott igazán, mennyire buja növényzet és magas hegyoldalak vesznek körül.
    Van egy kis látogató központ is, tényleg mini, itt az azori szigeteki vulkánokról lehet érdekeseket megtudni.
    Mire eltelt a két óránk, addigra teljesen megtelt a hely, a parkoló is fullon volt, buszok, autók, tömeg. Tényleg korán kell menni az ilyen helyekre.
    Gyalog 15 perc alatt körbe lehetne járni, fürdőzéssel s 2 óra pedig szerintem bőven elég.