• Day 8

Lagoa do Fogo - 2

September 4, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Tehát végre megvolt az ösvény lefelé. Hihetetlen buja növényzet mindenhol, tiszta dzsungel, a zöld ezer árnyalata. Bár süt a nap és nem volt eső, mindenhonnan csöpög a víz, mellettünk kis patak, körülöttünk meredek sziklafalak, csuda hely. Kicsit el is tévedtünk a nagy csodálkozásban, sikerült letérni az ösvényről, de nagy nehezen vissza találtunk.
    Egy idő után elmaradtak a nagy fák és az erdő, és ilyen sztyeppe szerű lapos területre értünk. Kis fenyők, bokrok, magas fű. Körbe már látszott a vulkán pereme, és ahol végig jöttünk. Innen nem is tűnik olyan vészesnek, bár persze fentről egyik irányba az óceán is látszott, másik irányba körben a kráter.
    Elértük az első kis tavat. Annyira idilli és csendes volt, hogy úgy döntöttünk itt ebédelünk. Kis kolbász, kenyér, sajtkrém, sajt, joghurt.
    Tovább a nagy tó partján. Itt ott sirály csontvázak, ki tudja miért van itt ennyi.
    Elértük az első félsziget csúcsát. A tó partja kis kavicsos és sekély, azúrkék színű, bár a legmélyebb pontja 38 m, itt a szélén nyugis.
    Végig a félsziget partján, majd a másik, kisebb félsziget partján, gyönyörű, csendes, nyugis, körben a sziklák jó magasak.
    Kicsit pihentünk a kis félsziget csücskében, itt már több ember volt, de még mindig teljesen jó.
    Majd irány fel a parkolóba. Azt hiszem 120 méter szintkülönbség pár száz méteren. Nagyjából egy meredek lépcső végig.
    Időnként vissza nézve látszik a tó teljes pompájában, eszméletlen.
    Végül elértük az autót. A tervezett 6.5 km túra nekünk kicsit több lett, és olyan 4-5 órát simán eltöltöttünk vele. Bár voltak ijesztő részek, de abszolút megérte.