• Day 9

Parque Natural da Ribeira dos Caldeirões

September 5, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Még volt időnk a tea föld után, hazafelé beugrottunk a Ribeira dos Caldeirões nemzeti parkba, állítólag van ott valami vízesés.
    Kanyargós hegyi út, és egyik kanyar után egy baromi nagy vízesést láttunk meg, eszméletlen látvány volt. Padlófék, parkoló, kiderült ide jöttünk 😂
    Mivel késő volt, ezért már csak kevesen voltak. A vízesés tényleg nagy, a látvány tényleg csodás. Lent a patak völgyben meg kis, sétány van kiépitve. A vízesés mellett jobbra pedig egy ösvény ment tovább, nézzük meg.
    A szokásos buja növényzet, fa méretű páfrány, hortenzia, mindenféle csoda. Az ösvény végén pedig még egy vízesés. A völgyben is kisebb vízesések, bár azokban kevés víz volt, mert a nagy részét elvezetik a víznek valahova. Ezt máshol is láttuk, hogy a patakok sok helyen szárazak, de mellettük vezetéken, vályúban megy a sok víz.
    Vissza az, ösvényen, megnéztük a parkot is. Gyönyörűen karbantartott, mindenhol növények, csobogó, néhány régi épület, régi vizmalmok, és a völgy végén még egy nagyobb vízesés. Nagyon idilli és hangulatos az egész.
    Elvileg 6 vízesés van itt, lentebb is van még, elindultunk arra, de kezdett besötétedni, ezért egy idő után egy nagy mélybe futó ösvénynél úgy döntöttünk, ennyi elég volt mára :)
    Fantasztikus hely, de egy negatívumot azért tudok mondani. A völgy egyik oldala le volt tarolva, és a természeti park is kiépitett, telepített, és bár gyönyörű, de inkább botanikus kert kinézetű, nem pedig természetes. Ennek ellenére tényleg szuper :)

Majd irány vissza a házba, ahol még mindig csak mi vagyunk, megettük az ebéd maradékát, ettünk ananászt, na persze hogy ettünk, ittunk ananász likőrt amit a tea ültetvényen vettünk (nem jó, nincs ananász izé, inkább nagyon cukros tokaji aszú likőr szerű 🤣), még egy két sör és pihi, reggel korán kelünk, megyünk napfelkeltét nézni. Már ha nem lesz felhős megint minden 😎