• Day 10

Praia do Lombo Gordo

September 6, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Igen, közel volt a lejárat, de két kanyar után úgy döntöttem, én itt nem fogok végig menni autóval. Még lefelé hagyján, de felfelé tuti nem. Ide nem volt kiírva hogy vészesen meredek, meg 35 % lejtő, de simán volt annyi. Menjünk inkább gyalog, úgysincs messze a térkép szerint a part. És mentünk. Meg mentünk. Jó meredeken lefelé mentünk. Végül elértük a lenti parkolót, 1-2 autós vállalta csak be.
    És innen még mindig lefelé mentünk, át egy hídon, lépcsőkön lefelé, óriás ketté hasadt szikla között meredek lépcsőkön lefelé. Jesszus, itt vissza is kell majd mászni 😬

Leértünk, körben baromi magasan a sziklák teteje, tényleg fekete a homok, nagyon finom szemű. A legmeglepőbb, hogy itt lent is van WC, zuhanyzó öltöző és egy emberből álló személyzet is, tiszta minden épület és ingyenes a használat.
    Kicsit elüldögéltünk itt is, csodáltuk ahogy a hatalmas hullámok megtörtek pár méterre a parttól, aztán kimondtuk: jajjj, másszunk vissza. Végig meredeken felfelé 30 percen keresztül. Durva volt. Kata lemérte, valami 150 méter szintkülönbség felfelé 1.6 km-en belül. Végre megvan a kocsi, kis pihi mellette, amíg levegőt kapunk.
    Jöhet a többi miradouro a keleti parton...