• Day 11

Furnas tó körséta

September 7, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Ebéd után sétaljuk le amit kell. Irány a tó. Elvileg ha óramutató járásával megegyezően sétálsz, nem kell belépőt venni. Már csak egy parkoló kell. Ami persze fizetős volt :D óránként max 40 cent, jól van, legyen.
    Először egy csodás csipkés hangulatos templom van a tó partján, valami főúr akart itt francia kertet építtetni és hívott egy francia építészt is, ő készítette ezt. Nagyon szép. A park is elkészült, pár euró belépő lenne, de parkot láttunk már ezret itt a szigeten (igazából szinte minden zuga olyan, mint otthon egy nagyon szuper botanikus kert vagy kastély park), szóval sétáltunk tovább.
    Igazából nem ez a legérdekesebb tó a szigeten. Bár hülyén hangzik, mert ha otthon lenne ilyen, össze pisilnénk magunkat tőle, csak itt elég magasra tette a lécet a többi 😁
    Persze ez is csodaszép, körbe az útvonal végig érdekes, buja növényzet mindenhol, a tó tele szép nagy halakkal és körbe a környezet is meg a látvány is remek.
    Ami nagyon tetszett, hogy sok helyen a kivágott fákat nem tőből vágták ki, meghagytak vagy két métert, és abból helyi állat szobrokat faragtak. Vagy egy nessiet, aki a loch nessi szörny távoli rokona, csak fázott Skóciában és elúszott idáig 😂 Legalábbis, ez van oda írva 😉
    Ha valaki itt jár, mindenképpen megéri körbe sétálni. És tényleg nem kérnek belépőt a caldeiras részhez, ha erről jössz, mi is oda értünk, tátva maradt a szánk. De erről kicsit később, külön.
    A forró bugyogó talaj után mentünk tovább a tóparton, itt már sok érdekes nem volt, a főút mellett visz az ösvény végig, bal kézről csodás privát kis nyaralók (de nem az a fajta, mikor tele van építve egy szép hely ronda nyaralókkal, szellősen vannak és mind ilyen békebeli hangulatú) jobbról a tó és a hegyek.
    Vissza értünk a parkolóba, sorompó felnyitva, ma már nem kell fizetni, akkor se ha korábban jöttél, hát rendben 😉