• Day 15

Faja Grande és a vízesések völgye túra

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 24 °C

Elvileg Faja Grandetól indul és Lajedóig tart egy 13 km-es túra, mi ennek a felét terveztük. El a vízeséses völgyig, és onnan vissza, ez is lesz vagy 10-12 igy.
    A faluból nagyon hangulatos ösvény megy ki, először régi házak között, nagyon sok az elhagyatott (nem csak itt, máshol is az Azori szigeteken), majd a régi kő kerítésekkel körbe vett legelők között megy. Bal kézről zöld sziklafalak, jobb kézről először óceán, aztán legelők mindenhol. Meg hegyek. Gyönyörű, de nagyon meleg van, és folyamatosan emelkedik megállás nélkül. Szerencse, hogy a legelők miatt szinte 20 méterenként van egy csap a tehenek itatásához, inni nem merünk belőle, de legalább meg tudjuk mosni magunkat és kicsit felfrissülni.
    Nagyon furcsa itt, hogy este 21 fok van, néha fázunk, pulcsi kell, nappal meg kemény 23-24 fok, és félmeztelenül megsülünk.
    Szóval nagyon kellemes helyen megy az ösvény, látványos, alig jön szembe ember, nagyon jó kis nyugis csendes sziget kevés turistával. Egy idő után rátérünk egy kő útra, majd megláttuk a táblát, már csak 600 méter. De milyen 😂