• Day 15

Tiszta gyűrűk ura - vízesések völgye

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Poço Ribeira do Ferreiro (Alagoinha) a becsületes neve.
    Szóval a túra célja ez volt, tábla mutatta, hol kell felmenni még 600 métert. Egyrészt nagyon izgalmas, érdekes volt, mert egy kövekkel kirakott ösvény ment, réges-régi falak között, gondolom legelők voltak míg vissza nem nőtt a növényzet, az ösvény mellett kőből vájt csatornában zubogott le a víz, viszont irgalmatlanul meredeknek tűnt ebben a melegben és 5 km gyaloglás után, ami szintén szinte végig felfelé ment. Azt hittük sosem érünk oda de egyszer csak láss csodát, eltűntek a fák, kitágult a völgy és huhhhhh... Nem lehet leírni.
    Egy kis tó, szédítő magas falak előtted, csupa zöld minden, és a tetejéről 10-15-20 nagyobb és kisebb vízesés ömlik le, áll össze, majd szakad szét újabb vízesésekre. Olyan monumentális és gyönyörű, érzed a természet erejét. És nemrégen mi még fent sétáltunk a fennsíkon, ahonnan ezek ömlenek le. És néztük is, jé, itt egy kis patak, de aranyosan csörgedezik. Hát ez lesz belőle.
    Leültünk pihenni és élvezni a csobogást. Nagyon kevés ember volt ott, itt is látszott, hogy szerencsére ez még nincs nagyon felkapva, pedig tényleg egy csoda.
    Üldögéltünk vagy fél órát, aztán csak elindultunk vissza, hisz még vissza kell jutni az autóhoz.
    Az út eseménytelen volt Faja Grandeig, leszámítva hogy nehéz befogadni ezt a sok mindent egyszerre 😊