• Day 19

Capelinhos - amit eltemetett a vulkán

September 15, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Tudtuk hova jövünk, de megint tátva maradt a szánk. 1957-ben a világítótorony mellett a tengerben kitört egy vulkán, ami 13 hónapig volt aktív, ez alatt az idő alatt 2 méter magasan fedte be vulkáni hamuval a környéket, a tornyot, a házakat. 4000 ember hagyta el a szigetet emiatt, 300 ház semmisült meg vagy sérült meg valamint a sziget területe 2.5 km2-el lett nagyobb. Tehát ide nőtt egy új félsziget. És ezt látjuk most. Kietlen holdbéli táj, félig eltemetett torony és néhány háznak a teteje látszik ki a földből, szép nagy dombok vulkáni hamuból, tényleg földöntúli látvány.
    A torony körül a hamuba építettek az eredeti talaj szintjére egy látogató központot, ahol Capelinhos és a kitörés története nézhető meg, valamint mindenféle ásványok, amiket az akkori vulkán dobott ki magából (többek között gyémánt és arany is volt benne), az azori szigeteki vulkánokról infók meg úgy általában a vulkáni tevékenységről a földön. Van egy kis film is erről a témáról, érdemes megnézni ha már ott vagyunk. A központ a hamu alatt van, alagúton lehet közlekedni, majd a túlsó végén a világítótoronynál jössz fel a jelenlegi szintre. A világítótorny alsó szintje hamu alatt van, az emeletet és a tornyot rendbe rakták, fel lehet mászni rá és körbe nézni.
    A belépő a toronyba egy euró, a teljes központba talán 10 euró volt, de megéri. Elég ritkán lehet ilyen friss vulkáni területet így megnézni, megdöbbentő az egész.
    Utána még felsétaltunk mellette egy hamudomb tetejére, onnan is körbe néztünk, raktunk el egy kis hamut, elmentünk még az óceán partig, majd irány vissza Horta, lassan le kell adni a robogót és menni a reptérre.