Fudai strand

August 3, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 32 °C

Vandaag een ontspannen dagje, geen activiteiten op de agenda behalve een beetje langs de kust rijden en een mooi strand zoeken.

Eerst nog een korte stop bij een tempel waar normaal heel veel meeuwen nestelen. Die waren echter al uitgevlogen en komen volgend jaar pas weer terug.

Nog wat korte stops, waaronder één voor de lunch. Een verwaarloosde voorkant en onduidelijk dat het een restaurant was, behalve dan door de doekjes boven de ingang.

Binnen zag het er ongeveer zo uit als de buitenkant, maar het eten was echt heel lekker. Voor ¥3000 (zo'n €20) waren we met z'n vieren klaar en het was een volwaardige maaltijd.

Hierna zijn we het strand opgegaan. Nagenoeg niemand te bekennen en een mooi schoon zandstrand. Daar lekker gezwommen en gelegen. Aan het einde konden we ons douchen bij keurige gratis douches.

Op de weg terug zijn we nog even gestopt bij een tsunami kering. Ze hebben hier overal langs de kust grote betonnen wanden geplaatst met grote metalen deuren die dicht gaan bij een tsunami waarschuwing. Indrukwekkend om te zien.

We eindigen de dag weer in een bbq restaurant, dat bevalt toch erg goed.