W-day: trouw Francesca en Claudio

March 2 in Ecuador ⋅ ☁️ 18 °C

Eindelijk, de dag waar we allemaal lang naar uitgekeken hebben! De trouw is gepland om 12u in het mooie kerkje van Turi, een dorpje naast Cuenca van waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. De voorbereidingen starten al een pak vroeger: om 9u zijn de dames al druk in de weer om zich piekfijn op te maken. En het resultaat mag er zijn! De vrouw van het hotel komt af en toe fluitend door de deur kijken 😊
    We zijn goed op tijd aan de kerk en iedereen is een beetje zenuwachtig. We weten niet goed wat te verwachten. De zenuwachtigheid neemt al wat af als we heel hartelijk begroet worden door Claudio en zijn familie. Niet veel later komen alle vrienden en familie aan. Alle vriendinnen van Francesca assorti in het blauw, alle vrienden van Claudio in wit hemd en bretellen. Nadat iedereen een plaatsje heeft gevonden komen Francesca en Mario (de papa) aan. Ze stralen allebei een zien er schitterend uit. Van de mis zelf hebben we weinig begrepen, voor een volgende huwelijk in het buitenland zullen we toch de taal moeten leren 🫣
    De mis is net op tijd gedaan om Francisco en Claudio droog naar buiten te kunnen laten gaan. Kort erna barst er een wolkbreuk uit, we rijden met de grootouders van Francesca in de gietende regen mee naar de feestzaal. Gelukkig is er voor de grootouders een plaatsje voor de deur gereserveerd en worden we met een ☂️ naar binnen geëscorteerd.
    De locatie van het feest is, hoe kon het ook anders, prachtig. Buiten staat er een gigantische tent voor het dansfeest, binnen staan de tafels gedekt voor het eten. We worden door veel mensen aangesproken met de vraag wie we zijn en waar we vandaan komen. Als we België antwoorden krijgen we dikwijls de reactie 'aah, la familia de Belgica!' Het feest is in het kort samen te vatten als: veel en lekker eten, nog meer cocktails en sterke drank, heel veel Spaanse muziek en ongelooflijk veel sfeer!
    Rond 22u laten we de feestende massa voor wat het is en vertrekken we stilletjes aan terug naar het hotel. De taxichauffeur zet het feest verder in de taxi door de Brabaconne en het Ecuadoriaanse volkslied te spelen 🇧🇪🇪🇨