Dag 12 (1): Aroue - StJean Pied d Port

Totaal gefietst: 880 km
    Afstand tot Santiago: 935 km
    Weer: zomer!
    Emotie: 😐😊

Na vanmorgen uitgebreid ontbeten en thee te hebben gedronken met Wietske en Yannick werd het toch tijd om te gaan. Nog zo'n 40 km tot Saint Jean. In Saint Palais haal ik bij de supermarché nog even wat boodschappen. Bij het uitrijden van het dorp is naast de lekke band ook de eerste (?) valpartij een feit: een auto slaat onverwacht af waardoor de auto voor mij te hard remt en ik moet uitwijken. Dus daar lig ik op het asfalt. M'n telefoon die uit het tasje valt mankeert gelukkig niks, maar ik sta op met een kapotte knie en een pijnlijke arm en pols. Na alles weer opgetuigd te hebben vervolg ik mijn weg want ik wil om 1345 de trein naar Bayonne hebben. Het weer is echter super en m'n knie deed toch al pijn dus even door. Onderweg doe ik een groot deel van de route die ik een paar weken geleden nog liep.
    Om 13.00 uur rij ik Saint Jean Pied de Port in, en ik verbaas me hoeveel het me raakt. In 9 dagen tijd bijna 900 kilometer gefietst over bergruggen, onverharde paadjes en in vorst, wind tegen en stromende regen. Over de helft van de route. En dan hier aankomen is toch een mijlpaal. De afgelopen dagen hebben me al veel gebracht, van mooie ontmoetingen en ervaringen tot veel stof tot nadenken.
    Maar nu is het trein tijd! Op naar Bayonne, Saint Jean de Lutz en Hendaye. En dan wordt het weer fietsen.