Lindsey Hendriks

Joined January 2017

Tulum - Mexico

June 6, 2017 in Mexico

Na een mega lange reis zijn we niet zoals we eerst hadden bedacht in Chetumal aangekomen, maar gelijk in Tulum! Een paar dagen lekker relaxen in dit leuke stadje met parelwitte stranden en een felblauwe zee ❤️

Daarnaast liggen hier de beroemde cenottes; soort van grotten met helderblauw water die wel meer dan 10 meter diep kunnen zijn. Wij hebben in Dos Ojos gesnorkeld tussen de stalachmieten en stalactieten door en van buiten naar binnen in de batcave. Hele bijzondere ervaring en zo mooi!

's Avonds drinken we teveel Mezcal en zijn we te vinden in de Santino of lopen we als attracties met onze veel te lange benen rond op een Mexicaans feestje 😅

Nog 1 dag alleen maar zon, zee, strand en dan pakken we dinsdagochtend de bus naar het vliegveld en komt er een einde aan deze leuke, bijzondere en soms best wel avontuurlijke reis!

Besos! x M&L

Livingston - Guatemala

May 30, 2017 in Guatemala

Alweer onze laatste stop in Guatemala. Het is een beetje Belize meets Guatemala hier. Een klein eilandje bij de Rio Dulce vanaf waar je twee keer per week met de boot naar Belize kan. Er is niet veel te doen, maar we zijn hier ook maar één dag en dat is genoeg om de jungle rondom de Rio Dulce te ontdekken, cards against humanity te spelen; Fransen hebben blijkbaar humor ;-) en te slapen in een junglehutje.

En nu zitten we in een chickenbus en weten we na 4 uur niet meer hoe we moeten zitten. Nog een paar uur te gaan naar Mexico en dan doen we even helemaal niks meer ;-) 🏝

P.S. Li, we hebben een vriend van Garret ontmoet!

Antigua - Guatemala

May 28, 2017 in Guatemala

Antigua, eigenlijk te leuk om deze voormalige hoofdstad die in de 16e eeuw door een aardbeving is verwoest in maar 10 punten te beschrijven, maar we gaan het proberen:

1. Het Utrecht van Guatemala
    9. Cocktails met veeel Mezqual
    10. Somos hostel!

Lake Atitlan - Guatemala

May 26, 2017 in Guatemala

Rondom Lake Atitlan liggen 12 dorpjes met elk hun eigen sfeer. Na een rit over smalle bergwegen met gaten die onderweg opgevuld werden met zand 😂 werden we afgezet in San Marcos, een hippie dorpje. Nou dat hebben we geweten... Er waren een paar verloren hippies te vinden, een leeg hostel, nauwelijks eettentjes maar wel honderd holistische praktijken, je kunt begrijpen dat we de volgende ochtend meteen de boot hebben gepakt naar San Pedro; een superleuk dorpje vol met backpackers.

De kleding van de Guatemalaanse vrouwen ziet er in deze streek heel mooi uit met veel kleurtjes. Later hoorden we dat dit komt doordat toen de Spanjaarden kwamen ze wilden dat ze bij hun groep zouden blijven en aan deze kleding waren ze van andere groepen te onderscheiden. Helemaal niet zo heel leuk dus...

We zijn met Juan (een echte Maya ja, ja we hebben er een van de 3% die er zijn in Guatemala gevonden!) de indian nose gaan beklimmen (de nose hebben wij er overigens nooit in gezien haha) vanaf waar we een prachtig uitzicht over het meer en vulkaan San Pedro hadden. Na een paar wijze levenslessen van deze Maya zijn we achterop een auto gesprongen (de manier van vervoer hier;) om vervolgens het lokale bier en cocktails uit te proberen. Uiteindelijk zijn we op een mislukte jungle party beland waar we hebben gedanst op wazige muziek met een op ons lijkende Belg en een stuiterende Engelse. Het was een mooie avond...

Nu in de bus richting Antigua met 2 extra nummers in onze playlist: "bumpy ride" & "cowboys en indianen" 🎧

Flores - Guatemala

May 22, 2017 in Mexico

Tikal - Maya tempels - Flores - Gekleurde huisjes - Spider monkeys - Tucans - Onbewoonde eilanden - Zonsondergang - Swing ropes - Bootjes

Caye Caulker - Belize

May 19, 2017 in Belize

Go slow is het motto van de mensen op Caye Caulker in Belize. Hoe langzamer je gaat hoe meer complimentjes je krijgt van deze vriendelijke mensen :-) De vriendelijkheid van deze mensen zit in hun aard, maar ook een beetje in een plantje genaamd marihuana ;-)

We sliepen in een huisje op het terrein van Louise de meest actieve 65+er van dit eiland. We mochten fietsen lenen waarmee we over het hele eiland slowly zijn gefietst. Je kan geen asfalt vinden op dit eiland. Je kunt met een bootje over naar Koko King Beach, het paradijs op aarde 😍 Hier kun je overdag in banden op het water dobberen, schommelen met het meest fantastische uitzicht, chillen in een hangmat, volleyballen en 's avonds cocktails drinken bij het kampvuur.

We hebben ook gesnorkeld tussen de nursing sharks, sting rays en Dora's. Er wonen ook Nederlanders op dit eiland en 's avonds hebben we gegeten bij Monique en haar Beliziaanse man echt een succes verhaal van grenzeloos verliefd :-)

Ook hebben we de lokale rum en sports bar met de locals ontdekt. Helaas moesten we na 2 nachten dit eiland weer verlaten en zitten we inmiddels in Flores Guatemala dit verhaal in de bus te schrijven... Belize was unbelizeble. To be continued... xxx M & L & L

Isla mujeres - Mexico

May 17, 2017 in Mexico

Golfkarretjes - Zon - Strand - Schommels - Felblauwe zee - Fruitshakes - Corona's - Quesedillas

Wij vermaken ons hier wel! 👌☀️🍹

Never miss updates of Lindsey Hendriks with our app: