Van Perhentian naar Kuching

September 4, 2018 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Onze laatste dag hebben we nog lekker kunnen benutten. De boot ging pas om 16.00 uur naar Besut dus na het ontbijt vast uitgecheckt en een bootje genomen naar Shark Point. Ook daar een prachtig (prive) strand. Cock Jan weer lekker gesnorkeld en uiteindelijk toch ook een haai gezien. Niet zo heel groot maar toch.

Na dit boottochtje geluncht en nog mogen douchen in een chalet dat leeg stond. Even na vier uur kwam de boot. Deze was zo mogelijk nóg sneller dan de boot op de heenreis. De vaart zat er goed in, misschien vanwege de dreigende regen/onweersbui die we tegemoet voeren.
    Met 35 min uren stonden we weer op het vaste land. Gelijk een taxi genomen (RM75) en om even voor 18.00 uur waren we op het vliegveld van Kota Baru. Met een kleine vertraging vertrokken maar onderweg de tijd goed gemaakt.

Om 21.30 uur stonden we in Kuching. Ook hier is het taxivervoer goed geregeld met vaste prijzen. Je boekt je taxi aan de balie en loopt met je ticket naar de voorste vrije taxi. Dit keer was het RM30. Een kleine 20 minuten later waren we bij het Riverside Majestic. Hier een gebaar van het hotel. Kamer geüpgraded naar de executive floor, Ineens een kamer 17 hoog met een glazen pui van vloer tot plafond en prachtig uitzicht. Snel de koffers neergezet en ons nog even georiënteerd. Eerste indruk: een zeer gezellige plaats met veel kunst/streetart. Welterusten!