• Day 14

Top Spot Food Court

September 5, 2018 in Malaysia ⋅ 🌧 24 °C

Moe van het vele lopen besluiten we om in het veelgenoemde Food Court te gaan eten. Er wordt erg positief over geschreven in de reisgidsen dus gaan wij het ook proberen. Wel een dingetje.....je moet wel van vis houden.

Boven op een dakterras van een groot kantoorpand vinden we deze bijzondere plek. Een plein vol met uitbaters die allemaal een nummer hebben en waar je je vis zelf kunt uitkiezen. Ook hier betaal je per gewicht. Ik ga voor een Red snapper, Cock Jan kiest de grote garnalen. Erbij een schaal met lokale groente (lijkt een beetje op groene asperges maar dan dunner) en wat rijst. Het drinken wordt weer apart geregeld en betaald aan de ander. Al met al een goed systeem. Als het eten komt zijn we aangenaam verrast, wat lekker! Oh ja, die grote rog op de foto mocht niet ontbreken, Cock Jan had een soortgelijke gezien toen hij op Perhentian aan het snorkelen was. Het blijft niet bij één keer. We gaan er de avonden er na ook graag heen.