Maleisie

• 12,3kkilometre
  • Gün 22

Rondje Langkawi deel II

13 Eylül 2018, Malezya ⋅ ☁️ 25 °C

Er is een avondmarkt hier in het dorpje en zeker een aanrader volgens de taxichauffeur en onze gastvrouw. We gaan even met de brommer kijken. Vanwege de hevige regenval is het terrein erg drassig. De dampen van de vele generatoren zijn ontzettend vies en dan ook in groot contrast met de heerlijke geuren van al het eten wat er in de kraampjes wordt gemaakt. De foto's zijn weer een genot om naar te kijken.

Hierna rijden we nog door naar Cenang beach waar we de lange straat met winkeltjes en eettentjes voor een deel op en neer lopen. Omdat Remco vandaag jarig is drinken we bij Starbucks koffie en als gebak een muffin erbij.

• Gün 23

Natte boel

14 Eylül 2018, Malezya ⋅ 🌧 26 °C

Opnieuw pakken we de brommer en hopen dat het weer opklaart want tot een kwartiertje terug kwam het met bakken naar beneden.
    We willen nu de weggetjes pakken die we gisteren nog niet gereden hebben en als de bewolking voldoende optrekt toch weer richting de kabelbaan.
    Helaas, amper 200 meter gereden gaan de sluizen wéér open, snel schuilen bij de supermarkt. Wat we dan nog niet weten is dat we er het eerste half uur nog zullen staan.

Als de druppels minder worden wagen we het er weer op. We zien een paar keer de rijstvelden en proberen er dichterbij te komen wat nog niet zo gemakkelijk is. Sommige velden zijn al geoogst maar we vinden er ook nog eentje in tact.

Volgende bestemming is het Langkawi Craft Complex. Ook al eerder langs gereden gisteren maar nu gaan we er ook een kijkje nemen. Je vind er veel verschillende producten die er op het eiland gemaakt worden. Zo is er keramiek, gebatikte stoffen & kleding, rieten manden, houten keukengerei, lokale medicinale producten en een glasblazerij. Jammer genoeg is die op vrijdag gesloten.
    Als we buiten staan zien we een flinke vogel, het is een Hornbill. Probeer 'm maar te vinden op de foto.

We rijden in een laatste poging richting de kabelbaan maar onderweg komt de regen al weer flink naar beneden. Wederom kleddernat en toch enigszins koud (ondanks de 27°) komen we weer bij Senari Bay aan. Genoeg voor nu.

• Gün 24

Tot slot

15 Eylül 2018, Malezya ⋅ 🌧 25 °C

Ook nu vallen de druppels weer gestaag en is de lucht akelig donker. Als het niet opklaart gaat het een hele lange dag worden. Onze vlucht naar Kuala Lumpur is immers pas vroeg in de avond met kort daarna de vlucht naar Amsterdam.
    We hebben het stalen ros vandaag ook nog tot onze beschikking maar of we op pad gaan is nog de vraag.
    Zucht....... eerst maar ontbijten en blijven duimen.

Helaas zien de vooruitzichten voor de rest van de dag er niet goed uit. We geven het op. Langzaam gaan we aan het inpakken en ons klaarmaken voor de reis naar huis Doordat er weinig te ondernemen valt, besluiten we vroeger naar het vliegveld te gaan. Het wordt een lange zit.

Om 19.50 uur vliegen we van Langkawi naar Kuala Lumpur, dit keer met Malaysian Airlines. Een dik uur later zijn we Kuala Lumpur. We hebben geen omkijken naar de bagage want die is op Langkawi al doorgeboekt!
    De vlucht naar Amsterdam vertrekt om 23.20 uur. Op naar huis!!