• Day 2

Vel ankommet

September 5, 2022 in Colombia ⋅ ☁️ 14 °C

Dansk: Så skete det endelig - vi har fået fødderne på colombiansk jord. Selve flyveturene herhen gik nemt, det var faktisk kun i Danmark at vi havde problemer. Vi havde sat os ind i et tog i Odense der skulle køre os hele vejen til lufthavnen, men sådan skulle det ikke være. Der var sket en personpåkørsel omkring Tre Kroner, så vi kunne ikke køre længere end til Roskilde. Herfra måtte det blive med bus til Høje Taastrup, S-tog til hovedbanen og så et regional tog til lufthavnen. Så efter halvanden times forsinkelse og en masse forskellig transport kom vi endelig til Kastrup. Det gik heldigvis nemt og hurtigt så snart vi var i lufthavnen, og vi kom til London uden problemer. Det gik også nemt videre, selvom vi ikke fik sovet meget på flyet fra London til Bogotá. Så vi landede trætte men spændte i Bogotá kl. 3 om morgenen (colombiansk tid). Vi havde egentlig tænkt at tage den offentlige bus ind til byen men så skulle vi have ventet i lufthavnen til tidligst kl 6 og vi ville gerne have fødderne op, så vi gik med den mindre budget-venlige mulighed og tog en taxa (ja, det kostede kun 50kr men det er mere end de 5kr det havde kostet for bussen). Der var en i receptionen der lukkede op for os, og vi fik lov at låne deres TV-stue til at ligge i og slappe af/sove. Der er en restaurant her på vores hostel så vi kunne spise morgenmad her, så gik vi en tur til et supermarked og købte morgenmad til imorgen, men om det er højderne eller trætheden men det var virkelig hårdt. Heldigvis var vores værelse tidligere klar, så vi kunne allerede om formiddagen komme ind og slappe af og få sovet lidt. Til aften var restauranten på hostelet lukket, så det blev den meget kulturelle oplevelse med KFC istedet.

English: Now it’s finally happened - we have landed in Colombia. The journey here went pretty smoothly - except in Denmark when someone had jumped out in front of a train further ahead and our train couldn’t drive any further. So instead of getting driven straight to the airport we had to take three different types of transportation until we made it to the airport an hour and a half later than we were supposed to have been there. But as soon as we were in the airport everything went smoothly the rest of the way. We didn’t get much sleep on the plane from London to Bogota so we landed at 3 in the morning (Colombian time) very tired but very excited. We had planned to take the public bus into town since it was a lot cheaper than a taxi, but then we would’ve had to wait in the airport for at least three hours. So instead we did the less budget-friendly option and took a taxi into town (by taxi it was just a guy who earned some money driving people from the airport in his own car - but he was nice and took us to the hostel with no issue). Once at the hostel we got to borrow their tv room and relax in there. The hostel does breakfast, so we could eat here and then after we went to a supermarket to get breakfast for tomorrow. If it was the altitude or just the tiredness but this really knocked us out so we went back to the hostel and relaxed. Luckily our room was finished two hours early so we could finally lay in a bed and relax and sleep a little. We got back up for dinner but the hostel kitchen was closed so we got the great cultural experience of KFC for dinner instead.