• Day 3

Guldmuseum og første rigtige dag

September 6, 2022 in Colombia ⋅ ☁️ 14 °C

Dansk: Vi er lidt ramt af jetlag så vi vågnede allerede kl 3 om morgenen og følte os helt udhvilet. Der er ikke meget at lave så tidligt om morgenen så vi måtte tålmodigt vente til klokken blev 8 og vi kunne spise morgenmad på vores hostel (vi havde glemt at købe olie så vi kunne ikke lave vores arepas til morgenmad… øv så måtte vi købe den gode morgenmad igen). Efter maden gik vi ned til Museo del Oro (Guldmuseet), som er det museum i verden der indeholder mest guld. Her er vi virkelig også blevet eksperter i colombiansk guld og så det forskellige guld som blev lavet af forskellige oprindelige grupper rundt om i landet. Nu glæder vi os endnu mere til at rejse rundt i landet og se, hvor guldet virkelig blev fundet henne.
    Da vi var færdige på museet fandt vi et sted og fik noget god traditionel colombiansk mad og gik tilbage for at slappe lidt af på vores hostel. Siden vi var vågnet allerede kl 3 blev der ikke rigtig mere af dagen, fordi vi faldt i søvn. Vi prøver at rette op på jetlagget imorgen… :)

Engelsk: we’ve been having some issues with jet lag so we woke up at 3 o’clock in the morning feeling completely rested. Since there is not much to do at 3 o’clock in the morning we just had to relax until it turned 8 and we could buy breakfast at the hostel (we did buy for breakfast but we forgot oil for the arepas so sadly we had to eat the delicious hostel breakfast again..). After breakfast we went to the Museo del Oro (Gold Museum), which is the museum in the world that contains the most pieces of gold. Now we’re basically experts on Colombian gold. This is also making us really exited to see more of Colombia and see where they’ve found all this gold.
    When we were done at the museum we found a lovely restaurant that served traditional Colombian food and then we went back to the hostel to relax. Since we had been up since 3 o’clock we didn’t really do more with the day because we ended up falling asleep early. Well try and do better with the jet lag tomorrow ;)