Camino Real - Dag 2

October 1, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 27 °C

Igår stod vi tidligt op kl 5, så vi var klar til en dag med vandring. Vi tjekkede ud kl 6 og fik mad med af hotellet. De første 8km vi gik var af en landevej som var ret mudret efter nattens regn, men ellers gik det stille og roligt og vi havde en flot udsigt det meste af vejen over marker og engang imellem over Chicamocha-kløften. Efter de 8km nåede vi kanten af kløften, hvor der var udsigt over hele kløften. Her spiste vi frokost, inden vi begyndte nedstigningen mod byen Jordan. Vi havde 6.8km ned til byen, og vi var ret sikre på vi kunne gøre det på omkring 2 timer. Vi startede nedstigningen omkring kl halv 11-kvart i 11 så vi håbede på ikke at gå i alt for hård sol. Nej, hvor tog vi fejl. Efter tog timer havde vi stadig lang vej igen og vi var løbet tør for vand. Klokken var blevet 1, der var ikke noget skygge, vi gik lige i den brændende sol og stigen var løse sten hele vejen ned. Der var desværre ikke meget andet at gøre, end at fortsætte med at gå. Og vi gik. Og vi gik endnu mere. Det føltes som en evighed inden vi nåede ned til bunden (det var nok mere 4 timers nedstigning i alt). Da vi endelig kom ned på flad jord kunne vi se et lille vandløb. Vi har vandflaske med filter med, så vi fyldte dem op, så vi havde noget at drikke. Aldrig har brunt flodvand smagt så godt. Vi var lykkelige for endelig at være på flad jord, men lykken var kort. Vi drejede lige rundt om et hjørne, og så var vores vej blevet til en flod. Vi var nødt til at krydse floden, for at kunne komme videre. Med geleben formåede vi på en eller anden måde at komme over, og nu var det værste endelig over. Vi var meget trætte, så det første sted vi fandt, hvor vi kunne overnatte, blev vi ved. Det var en eco-lodge, som heldigvis havde pool, så vi kunne blive kølet ned. Her sov vi indtil idag. Da det er søndag idag, kørte der ikke nogle busser ud af den lille landsby Jordan, men hotellet ringede efter en taxa, der kunne køre os til den nærmeste by. Det tog en bil med firhjulstræk en time at komme op af den kløft, som vi havde gået nedad igår (det kan man lige tænke lidt over). Så kom vi til byen Aratoca, hvor vi kunne tage bussen tilbage til San Gil, hvor vores store rygsække står. Vi sover en nat her, inden vi tager videre til byen Bucaramanga imorgen.Read more