Bådtur til Playa Crystal

October 13, 2022 in Colombia ⋅ ☁️ 27 °C

Idag havde vi egentlig snakket om at tage videre til Tayrona National Park, men igår aftes så vi reklamer for en masse flotte bådture man kunne tage, og det ville jeg virkelig gerne. Så vi spurgte på vores hostel og de havde heldigvis plads til os en nat mere, så vi valgte at blive en dag til. Idag stod vi så tidligt op, så vi kunne nå at booke os på en bådtur til samme dag. Det var heldigvis heller ikke noget problem, og vi kunne få en bådtur til Playa Crystal (Krystal Stranden). Turen derud tog noget tid fordi motorerne på båden ikke rigtig virkede - stakkels Simon blev lidt søsyg af at ligge og vugge rundt i vandet så lang tid, men heldigvis kom vi frem efter en times tid. Det var en virkelig flot strand med krystalklart vand (måske deraf navnet). Vi har bare nydt dagen i vandet og slappet af på stranden. Vi troede vi havde taget en masse kontanter med, men jeg må have set forkert, for vi havde ikke så mange som vi troede. Så pludselig havde vi ikke så meget at købe frokost for, men vi snakkede med en sød ældre dame der ejede en af restauranterne, og vi måtte gerne få to retter til en pris - så vi blev godt mætte alligevel ;)
    Mens vi havde brugt 4-5 timer på stranden må bådens motor være blevet fikset, for da vi skulle hjem igen var det i en noget anden fart og vi var tilbage på omkring 20-minutter. Simon kunne slet ikke nå at få det dårligt denne her gang. Imorgen er planen så faktisk at tage til national parken og sove der en nat :)