Tayrona National Park

October 14, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 27 °C

Igår stod vi tidligt op, så vi kunne komme afsted til Tayrona National Park til de åbnede klokken 8. Det lykkedes ret godt - vi tog bussen fra Santa Marta lidt i syv og stod ved indgangen til Tayrona omkring klokken 8. Det er meget turistet at tage herhen, og det kunne man mærke med det samme. Så snart vi kom ud af bussen stod der en dame klar til at hjælpe. Vi ville gerne sove en nat i parken, og det kunne hun hjælpe med at reservere. Hun viste os en masse forskellige muligheder og det viste sig ikke at være meget dyrere at få en hytte istedet for et telt, så vi gik med hytten. Så skulle vi over og købe indgangsbilletter, købe en eller anden obligatorisk forsinkring og tage en bus til starten af vandreruten. Så kunne vi endelig starte med at gå til stranden. Vi havde fået at vide at det tog omkring halvanden time til den første strand og 2 1/2 time til den sidste strand. Vi startede ud med at gå i en kø af mennesker, fordi colombianerne åbenbart har noget ferie de her dage, så alle havde bestemt sig for at tage på stranden. Det tyndede ud efter noget tid, og vi kunne gå mere i vores eget tempo. Efter ca. 1 1/2 time kom vi til vores hytte, hvor vi kunne ligge vores tasker. Så gik vi videre, og den første strand var virkelig flot så vi bestemte os for at blive der, så vi havde tid til at nyde stranden. Vi brugte resten af dagen på stranden og svømmede i bølgerne. Vi kom tilbage inden det blev mørkt og prøvede at sove i junglevarmen i den lille hytte.
    Idag vågnede vi ved lydene af aber og andre junglelyde, og gjorde os klar til at gå ud af parken igen. Det havde ikke regnet hele natten (hvilket ellers havde været rart så det ikke var så varmt) men det begyndte selvfølgelig at regne da vi skulle til at gå. Så det var på med regnponchoerne og så måtte vi bare afsted, for der var ikke rigtig andre veje ud af parken. Vi var meget hurtigere ude end vi havde troet, og vi kunne komme med bussen med det samme tilbage til Santa Marta. Her hentede vi vores store rygsække og fandt en anden bus videre til byen Minca, hvor vi er nu.