Corcovado National Park

July 12, 2019 in Costa Rica ⋅ 🌧 26 °C

Om 6:30 vertrek met de boot naar ons vertrekpunt voor de hiketour. Vanwege Jesse zn oorontsteking helaas maar met zn tweeën ☹. Stille hoop om de tapir en de miereneter te zien. Bij het vertrekpunt bleken we een privétour te hebben. Onze gids had alleen zn zwager meegenomen. Het eerste deel in de stromende regen (wie denkt dat het oerwoud regen tegenhoud heeft het mis) deels over het strand de tapirsporen gevolgd. Helaas bleek deze lastig te vinden. Onderweg door de secondary forest ( het was inmiddels droog) veel geleerd en gezien w.o. een hele neusbeer familie die zich redelijk makkelijk lieten fotograferen. Op de terugweg eindelijk de tapir gespot die heel relaxed in de modder aan het rusten was. Wat een prachtig, uniek dier! Deel 2 voerde ons door de primair forest naar een waterval waar we even konden afkoelen. Onderweg werden we verrast door prachtige ara's, brulapen en toekans. Na een smaakvolle lunch op het rangerstation weer terug met de boot. Dit park is uniek, prachtig, ongerept en totaal nog niet overspoeld door het massa toerisme.Read more