Joined April 2019 Message
  • Jul5

Olite, middeleeuws stadje

July 5, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 35 °C

Dat al bestond in de Romeinse tijd. Na Bardenas hebben we hierheen koers gezet. Veel middeleeuwse restanten maar ook veel gerestaureerd dat na de bezetting door Napoleon ernstig beschadigde was.
    Typisch Spaans eten en gezellig.
    Terug op de camping hebben we gebruik gemaakt van het gemeentelijke zwembad. Dat zat bij de prijs in ( per nacht met electra 23 euro). En dan zijn er nog de ooievaars overal en de barokke kerken. Soms denken we wel eens: genoeg gezien. Laten we weer eens wat gaan doen.

• Jul5

Bardenas Reales

July 5, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 27 °C

Al honderden jaren is Las Bardenas de overwinterplek voor herders uit de Pyreneeën . Eind september trekken ze met hun grote kuddes schapen naar Bardenas op zoek naar voedsel. Om in maart weer terug te keren naar de dan bloeiende bergweides. Enkelen leggen de honderden kilometers nog te voet af, de meeste schaapherders gebruiken inmiddels vrachtwagens.
    We hadden ons er veel van voorgesteld en misschien daarom viel het wat tegen. De monumentale bergen waren niet zo groot, eerder een beetje l...llig vergeleken met de marketing.
    Het is wel een behoorlijk gebied halfwoestijn, maar met forse irrigatie kanalen vanuit de Ebro en Rio Aragon wordt er veel rijst en graan verbouwd.
    Dus leuk om eens te bezoeken als je in de buurt bent, maar als reisdoel....??

hier geen koud bier, maar zijn jullie nu op weg naar huis of komt het toevallig dat jullie Spanje aandoen.

7/5/19Reply

Weet niet wie dit schreef? En wat is 'huis'

7/5/19Reply

jullie huis in Spanje. Rob

7/6/19Reply
    Ann en Adrian in Competa

Ja, wij zijn op weg naar huis. Begin oktober terug naar Diemen met het vliegtuig.

7/6/19Reply

Naar Spanje terug

July 4, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 34 °C

Ongemerkt op Spaanse bodem terug omdat wij door een heel lange tunnel moesten. Tunnel du Somport is een 8.602 meter lange enkelbuizige tunnel op de grens van Frankrijk en Spanje. Het zuidelijke tunnelportaal in Spanje ligt op 1.180 meter hoogte, het noordelijk portaal in Frankrijk ligt op 1.116 meter. De tunnel gaat onder de 1.632 meter hoge Col du Somport door. Van de 8,6 kilometer lange tunnel ligt 2.848 meter in Frankrijk en 5.754 meter in Spanje.
    Langzamerhand verandert het landschap van kleur. Groen wordt geel. Ook mooi en vaak indrukwekkend. En Spanje is mooi getuige de steenformaties die je tegenkomt. De smalle wegen en bruggen waar een vrachtwagen toch met gemak voort raast.
    Uiteindelijk beland aan de rand van Bardenas Reales op de camping. Moe maar voldaan na deze lange reisdag. En ze hebben lekker KOUD 🍺🍻

Pyreneeën

July 4, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 35 °C

Heel verrassend dus! Dit zagen we al rijdend. En echt geen mensenwerk!
    Rotsen met bos eromheen. Onze liefde voor alle familie en vrienden in één symbool ♥️ De natuur is fantastisch en daarom genieten wij er zo van.Read more

Oloron de St Marie

July 4, 2019 in France ⋅ ☀️ 30 °C

Aan de voet van de Pyreneeën. Na een goede nachtrust en geen regen op tijd vertrokken. In dit plaatsje gestopt om wat te eten en voor een kop koffie. De prijzen hier beginnen normaler te worden.
    Een tocht door de Pyreneeën is altijd verrassend. Fris groen, lieflijke kleine dorpjes, riviertjes en de bergen.
    En niet vergeten, de eerste 200 kmtr, de chateau's met alle Rhone wijnen.
    Onderweg ook nog kaas en lokale wijn gekocht. De laatste blijft in de auto te warm om te genieten. Daar wachten we dus mee.

• Jul3

Camping Floralys

July 3, 2019 in France ⋅ ☀️ 30 °C

Vlakbij Narbonne. Hier bleek onze olijfolie vrijwel op maar bij een plaatselijke olijfolie producent konden we een flesje halen. Het etiket moest er nog op. Maar zeker niet zo lekker als die van Cómpeta. Maar de worst en geitenkaas maakten véél goed.

Ook hier dreigt onweer en waait het steeds harder

We houden onze vingers gekruist. Pas 1 dag met mooi weer gecampeerd. Het is benauwd warm en eindelijk komt onze anti-mug erg van pas..👍
    Een rustige camping en heel vertrouwd....... weer met je rolletje naar het toilet. Maar warme douches zonder muntjes.
    Geen WiFi want de router is gisteravond door de bliksem kapot gegaan. Tja, vroeger deden we het ook zonder!

kamperen is wel leuk, maar dan moet het weer ook meewerken. hoe is Ad's saldo opgemaakt ( scam ?) Hier in SU heeft het weer zo hard geregend

7/3/19Reply
    Ann en Adrian in Competa

Zwitserland is erg duur. Dus een keer bellen, wat internetten en alles is op.

7/4/19Reply

• Jul3

Bekende plek

July 3, 2019 in France ⋅ ☀️ 33 °C

En we komen weer in Tulette waar we op de heenweg ook een stop gemaakt hebben.
    Maar de foto's van toen zijn foetsie van de camera....😕 Hoe kan dat? En al Ad's saldo is in Zwitserland opgegeten door Orange. Bijstorten lukt niet ( buitenlandse creditcard) en gelukkig deed iemand in Cómpeta het voor hem.Read more

• Jul2

Even eten en dan ......

July 2, 2019 in France ⋅ ⛅ 22 °C

We worden hier in Treffort, dorpje onder Grenoble, volop gewaarschuwd, zelfs in het Nederlands en we hebben in droogte ( behalve in het glas) kunnen eten, maar nu... Het was een paar uur bar en boos, maar de tent hield het en wij ook. De andere ochtend scheen de zon. Gelukkig want inpakken in de regen is erg triest.Read more

• Jul2

Terug in Frankrijk

July 2, 2019 in France ⋅ ⛅ 27 °C

En het dure Zwitserland achter ons gelaten. Weer de euro, geen franken en normale prijzen.
    We zijn neergestreken op een leuke kleine camping aan het meer. Daarnet hoorden we wat gerommel maar hopelijk blijft het droog. De voorspellingen voor vannacht kwamen uit: zwaar onweer, keiharde klappen met harde regen hoorden wij vanmorgen van Alma en Martin. Wij hebben ook niets meegekregen terwijl Ann altijd wakker wordt van de bliksem en harde klappen. Maar we waren beiden erg moe en Ann had haar slaapmasker op. Goed idee voor Diemen met de lichte gordijnen.Read more