Joined April 2019 Message
  • Jun27

Camping Kramer in neuhaus

June 27, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 31 °C

Leuke Eco camping , biertje in een restaurant dat gesloten was wegens rust voor het personeel maar voor een paar dorstige reizigers een uitzondering maakte ,een goed en typisch schwabisch restaurantje,
    Zwemmen in de ecovijver, alles ok.

• Jun26

Een dag thuis

June 26, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 30 °C

Sabine was al vroeg weg en Bernd ook. Die zit al om 7.00 u op kantoor.
    Na het ontbijt de auto uitgeruimd, gepoetst van binnen en opnieuw georganiseerd. En dat terwijl de wasmachine draaide. Koffie buiten maar eigenlijk is het veel te warm: 34 graden in de schaduw. Elders in Europa is het ook niet koeler behalve in Scandinavië.
    's Middags de auto naar de wasserij. Met zo'n hitte is het zweten binnen. Savonds naar een mooi gelegen biergarten met koele pullen bier, lekkere brat of leberwurst met kraut en brood in gezelschap van Rainer en Dagmar.

• Jun25

Een dag in Neurenberg stad

June 25, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 32 °C

Het is heet!! . Na het museumbezoek zijn we naar de Johanneskirche (1238) geweest met de begraafplaats waar ook Albrecht Dürer (een beroemde kunstschilder en graveur) begraven ligt.
    Jammer, maar zijn graf konden wij niet vinden ondanks de aanwijzingen. De meeste graven zijn familiegraven.
    De kerk is uit de 13e eeuw en veel kunstwerken binnen zijn ook eeuwen oud.
    Lekker Ijskoffie gedronken in een koffie/bier huis.
    Thuis de restjes van gisteren opgemaakt, een spelletje gespeeld (Einfach genial). Ad kijkt naar voetballen, Sabine is in de tuin bezig, Bernd rommelt wat in de keuken, en ik ga douchen en vroeg naar bed.

• Jun25

Documentatie centrum RPG

June 25, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 31 °C

Een goede dag voor het Museum over de 2de WO, en dan met name het Reichsparteigelände. Daar is het tenminste koel. De vorige keer hebben we niet heel veel tijd kunnen doorbrengen in het museum omdat we met anderen waren die niet zo geïnteresseerd waren. Sabine gaat gezellig mee.
    Veel info over de opkomst van de NDSAP, de propaganda, persoons verheerlijking etc. Maar, zoals in veel musea, over wie het allemaal bekostigd heeft en hoe geen enkel woord.

A. Sutton, ( wall street and the rise of Hitler) geeft hier een onthullende blik op.

• Jun24

Verjaardagsfeest

June 24, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag is het Sabine's verjaardag. 58!! En dat wordt dus gevierd. 's Morgens na het ontbijt Ad en ik samen weg, Sabine nog wat boodschappen halen en 's middags samen de tuin ingericht en voorbereidingen getroffen voor de bbq en buffet. . Dagmar en Ulli zagen we na 8 jaar terug.
    Nathy en Michi zien we over 3 weken weer. Ze verheugen zich nu al op een wandeling met ons, spelletjes doen en natuurlijk een bbq. Daarna komen Flo en Anja en nog later Felix en Marion.
    Het was een gezellig feestje met familie en vrienden en wij gingen om 0.2 uur slapen

• Jun23

Wald bei Hessdorf

June 23, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 25 °C

Na een heerlijk Beiers ontbijt een wandeling van 12 km gemaakt door kleine dorpjes en het bos. Bij Moni en Udo langs geweest, Sekt en koffie gedronken en het kippenhok met de kippen bewonderd.
    Met z'n allen naar een Biergarten in Adlitz waar we ook gegeten hebben. Weer typische Beierse gerechten. Schäufele mit Kloss. Goedkoop en veel. Florian en Anja kwamen later ook. Heel gezellig om die twee weer te zien. Over hun a.s. huwelijk gepraat. Morgen op Sabine's verjaardag zien we Nathy en Michi, alleen Felix en Marion kunnen niet maar die zien we in augustus in Cómpeta.
    De hele dag goed weer gehad en het wordt de komende dagen niet anders.

dat noemt men wel een bourgondisch leven

6/24/19Reply

• Jun22

Weisendorf

June 22, 2019 in Germany ⋅ 🌧 20 °C

Na 5 jaar weer in Neurenberg bij Sabine en Bernd. Wij zien ze vaker in Cómpeta en ondernemen vaker ook veel samen. Een prettig weerzien dus. Veel gepraat over van alles en nog wat, onze reiservaringen en vooral de discussies over klimaat, politiek en de wereldproblematiek bleven zoals gewoonlijk niet uit.
    De tent en alle natte spullen te drogen gelegd.
    Gezellig dat Liesbeth, moeder Sabine, ook kwam. We hebben samen lekker gegeten en gedronken. En 's avonds bij het vuur gezeten. Een heel gezellige dag.

Awel ziet er goed uit. I&T

6/22/19Reply

• Jun22

Rudertinger ontbijt

June 22, 2019 in Germany ⋅ ☁️ 20 °C

De start was behoorlijk nat! niet alleen de regen van de nacht of de ochtend douche, maar vooral de toenemende regen bij het opbreken. Dan wreekt zich het kleine tentje en dat we geen voortent hebben. Nat worden gaat vanzelf..
    We zijn vertrokken zonder ontbijt, het eerste uur kwamen we langs de boswegen niks tegen en de eerste gasthof had het ontbijt al achter de rug en was voor de lunch nog niet open. Weer een uur later was het wel raak. Een mooie tocht via landwegen, groene weiden en glooiend landschap.

• May14

Struxdorf

May 14, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 13 °C

Behalve het hygiënische toilet een weinig interessante tocht naar deze plaats. Maar uiteindelijk wel de moeite waard. De omgeving van ons einddoel, Struxdorf, is heel landelijk. Een aantal prachtige huizen in een soort parkachtig, bosrijk en ook landbouw gebied. Onze B&B ziet er mooi uit, een fraai huis met een stuk bos omheen als tuin met pauwen, bijzondere kippen en konijnen. Binnen 3 Perzische katten. De verhuurders moeder kwam uit Sri Lanka. Vandaar zijn affiniteit met pauwen, zowel levend als op afbeeldingen in het huis.
    We zijn wat rondgewandeld en zagen onder meer dit leuke weerstation in dit gehucht.