• Day 28

Kultsöan

June 12, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 14 °C

Frits heeft afgelopen nacht het ondergaan en weer opkomen van de zon gefotografeerd. Om 23.30 uur ging de zon onder en om 3.15 uur kwam hij weer te voorschijn.

Het wordt helemaal niet donker 's nachts en dat is voor ons heel vreemd en bijzonder. Licht hoeven wij nooit meer aan te doen 😇 We zouden buiten de krant lezen zonder extra licht.
    Vanmorgen zijn we weer verder gegaan naar de Trappstegsforsen. Het was nog maar 5 km rijden voor ons in Saxnäs. het is een van de meest gefotografeerde watervallen in Zweden.

Vanuit Kultsjön stroomt de Kultsöan naar beneden in Malgomajsjön en verder naar beneden in de richting van Angermanälven en de Botnische zee.
    We rijden verder naar Stalon waar we een flinke klim met de camper moeten maken om helemaal boven te komen maar het is de klim waard want het uitzicht is fantastisch.
    Onze staanplaats voor de nacht wordt deze keer in het bos. Frits hoopt erop om wild te spotten. We gaan het zien.

Onze wildernisroute houdt hier op. Wij gaan richting de poolcirkel.