Satellite
Show on map
  • Day 45

    Hotagen

    June 29, 2022 in Sweden ⋅ ⛅ 21 °C

    Vandaag gaan we Noorwegen verlaten en inruilen voor Zweden.
    We passeren de Riksgrensen van Noorwegen en Zweden zelfs een paar paar keer maar uiteindelijk zien we de besneeuwde toppen van de bergen steeds verder verdwijnen.
    Het landschap wordt vlakker en de Zweedse bossen komen er weer aan. Het is zomers warm. Bijna te warm.

    Ik heb last van mijn muggenbulten. Ik word flink gestoken ondanks mijn flesjes met Deet. Het wordt zelfs zo erg dat Frits overweegt met me naar een dokter te gaan maar dat vind ik nog niet nodig. Komt vast goed met een beetje extra zorg.

    We stoppen op een Rastplats in Hotagen aan een meer. Hoe kan het ook anders in dit merenland 😉

    Horeca gelegenheden zie je bijna niet in Zweden maar vuurplaatsen zijn er in overvloed en ook heel belangrijk. Familie, collega's en vrienden komen bij elkaar. Nemen koelboxen mee en gaan samen bbq'en op die vuurplaatsen. Het ziet er heel gezellig uit. En of het nu koud of nat of warm is dat maakt niet uit. Samen zitten ze te grillen en te eten.
    De vuurplaatsen zijn vaak in de open lucht maar ook heel vaak in een "huisje" die aan de voorkant open is.

    De muggen spelen mij weer parten en ik ga naar binnen en raad eens. We hebben weer tv ontvangst en dus gaan we het nieuws weer even bij kijken.

    Kijk ook op @fritsellen youtube
    https://youtu.be/mUlrDgLKI_g
    Read more