As

July 13, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 21 °C

We gaan vandaag naar de Långe Jan, de grote vuurtoren. Er is maar één hoofdweg op het eiland en dat is de 136.
    Wij volgenden hem want zo zouden we vanzelf langs de vuurtoren moeten komen. Tja ........ bij ons het meestal anders dan normaal.

De route was mooi en zo nu en dan moesten we even een foto-stop maken want we konden deze mooie plekjes maar niet zo voorbij rijden.

We komen langs bijzondere grafheuvels uit de bronstijd.
    De sacristie van het mooie sfeervolle kerkje waar we er hier meer van tegenkomen is open.

En als we zo rondrijden vragen we ons af waar de vuurtoren nu is en tot onze verbazing zien we dat we er gewoon langs zijn gereden dus weer 40 km terug rijden ffffffffffffff.
    De vuurtoren staat ook nergens aangegeven. Eigenlijk hadden we de navigatie aan moeten zetten en niet op de wegwijzers moeten vertrouwen.

En dan komen we bij de vuurtoren die in een schitterende omgeving staat.

Als we hier rondwandelen dan zien we de zeehonden in zee. Wow!! Wat mooi. We moeten wel flink inzomen met onze camera's maar we krijgen ze op de foto en aan de andere kant zien we de prachtige koeien, schapen en eenden.

Als we bij ons overnachtingsplekje komen zien we zelfs de koeien in zee lopen.

Kijk ook op @fritsellen youtube