Sölvesborg

July 28, 2022 in Sweden ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag hebben we toch wel 20 km gereden 😅 naar Sölvesborg. Was eigenlijk niet het plan maar het gebeurde nu eenmaal zo.

We moesten hoognodig een paar boodschappen hebben en in Sölvesborg zou de langste loop/fiets brug van Europa zijn. Frits had hem op internet gezien en wilde deze beslist eens zien. Dus eerst naar de COOP die we tegenkwamen.

Frits zou in de camper blijven en ik zou even alleen de boodschappen gaan doen. Ik was een paar etiketten aan het ontcijferen toen Frits achter me stond. De loopbrug was maar een paar 100 meter bij ons vandaan dus we konden de camper best bij de Coop laten staan en dan lopend naar de brug gaan.
    Het werd een mooie looproute.

De brug is helemaal van staal en is 760 meter lang. In de avonduren als het donker is dan moet hij prachtig zijn omdat hij ingebouwde led verlichting heeft.

We slenterden nog wat door het centrum. Mooie plaats.
    We lopen weer naar de camper. Welke richting zullen we opgaan?
    Tja dat is een goeie vraag.

Maare hier in Sölvesborg is het best wel leuk. Zullen we hier een plekje aan de kade zoeken om te blijven staan? Wie weet kunnen we vanavond als het donker is nog eens naar de brug gaan kijken.

Kijk ook op @fritsellen youtube.