Schijndel

April 29, 2022 in the Netherlands ⋅ ☁️ 14 °C

We zijn weer vertrokken uit Colmschate waar we nog een bezoekje hebben gebracht aan onze kleinzoons..
    Van daaruit rijden we naar Schijndel naar Lacros.

In Schijndel aangekomen meteen de fietsen te voorschijn gehaald. Hopelijk was er een monteur die ons kon helpen. Eigenlijk worden we morgen verwacht maar omdat er dan waarschijnlijk geen monteurs zijn hebben we nu meer kans.

Monteurs genoeg maar geen sloten voorradig. Het schijnt vaker te gebeuren bij de Canters dat het accu slot eruit valt maar de nieuwe sloten zouden steviger zijn alleen ........... ze hebben geen slot.

Dan laten we de fiets maar in Schijndel staan zoals afgesproken. Maar uhhh over 2 weken gaan we voor 3 maanden naar Zweden en dan hadden we de fiets wel graag meegenomen.
    O nee, zei de vriendelijke jongeman. Dat gaat niet lukken. Het slot moeten we bestellen en dat kan wel 2 weken duren.
    Dan de fiets maar kapot meenemen?
    Nou dat mocht maar wel voor onze eigen verantwoording.

Zoiets hadden we nog nooit meegemaakt. Zo'n dure fietsen, waarvandaan moet dat slot dan komen? Uit China misschien?

We waren hevig teleurgesteld in deze fa. De fietsen hebben we maar weer ingeladen met een gat in het frame waar ooit het slot zat.
    We kijken wel of een plaatselijke fietsenmaker ons kan helpen en onze volgende fietsen zullen niet meer in Schijndel gekocht worden.

Vanuit Schijndel rijden we weer verder naar Kessel. Het is er druk. Veel Duitse campers zijn er te vinden.
    We staan op CP Kessel Eik aan de Maas SC 98087

En dan krijgen we bezoek van (broer) Jacob en (schoonzus) Greetje die hier ook op een CP staan in de buurt in Kessel.