La Voulte-sur-Rhône

February 25, 2022 in France ⋅ ☀️ 10 °C

Vandaag weer een mooie rit gemaakt langs de mooi Rhône. Wat een rivier is dat. Steeds weer genieten we er van en dan de zon die schittert in het water. We rijden heel wat kilometers langs de rivier.
    Dan naderen we Lyon. Onze navigatie brengt ons mooi langs het drukke centrum. Ik let vooral op de borden en Frits heeft al zijn aandacht nodig op de weg want het is druk.

We komen vandaag veel campers tegen en bijna allemaal Fransen. De camper-plaatsen waar we willen gaan staan zijn helemaal vol. Pas op de derde plaats krijgen we een plekje. We rijden over deze prachtige brug (morgen eens kijken of ik er zelf een foto van kan maken want bij gebrek heb ik deze van internet geplukt), het plaatsje La Voulte-sur-Rhône in.

We komen bij een mooie CP aan.
    Het is een voor ons nieuwe soort. Hij behoort tot een keten van de Pass Etappe. Als je aan komt rijden moet je eerst via een automaat eenmalig een kaart kopen voor € 5. Daarna moet je geld op die kaart laden om te kunnen overnachten. Je kunt er natuurlijk ook een bepaald bedrag op zetten zodat je je kaart niet steeds meer eerst moet laden. De Pass Etappe is eigenlijk een soort creditcard. Je houdt hem voor een automaat, het geld afgeschreven en de slagboom gaat open. Dat zelfde gebeurt ook weer als je de camperplaats verlaat. Ideaal dus.

Kijk ook op @fritsellen youtube