• Day 6

9-euron lipulla Nokian luo

July 3, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 24 °C

Hampurilaisesta kännykkäkorjaamosta käytiin keräämässä huonot uutiset; puhelin on vainaa. Matka ei voi kuitenkaan jäädä taittamatta, joten turvauduimme Saksassa tämän kesän 2022 käytössä olevaan 9-Euro Tickettiin, joka kattaa joukkoliikenteen pitkän matkan busseja ja junia lukuunottamatta. Eli esimerkiksi S- ja U-bahnit kuuluvat hintaan. Lähdettiin siis puksuttamaan paikallisjunilla kohti Duisburgia.

Matka oli hiukan ankea, koska ensimmäinen juna Hannoverin kautta oli täynnä ja emme edes nousseet siihen, vaan menimme Bremenin kautta. Junat olivat jonkin verran myöhässä, joten vaihtoyhteydet menivät uusiksi ja tuli reilu tunti ylimääräistä matka-aikaa, mutta perille päästiin. 9-Euro -lippua hyödynnettiin vielä lisää kun seikkailimme Duisburgilaisilla ratikoilla ja busseilla lähiöiden perällä olevaan MediaMarkt-myymälään, josta viimein Samuelille mukaan tarttui Nokia G21 hintaan 159 €.

Interrail-asiakaspalvelu myös sai lipun irroitettua vanhasta laitteestani 2 päivän jahkailun jälkeen, joten Interrail-lippu alkoi taas toimia ja pääsimme junaan, joka kulkee 300 km/h ja on kuvan näyttötaulussa vasta kiihdyttelemässä.